Koelig pc in een afgesloten kast

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrickt

Meubilair
Lid geworden
25 mrt 2001
Ik sta op het punt om een pc in elkaar te schroeven voor een vriend. Nu wil hij, ondanks dat ik het afraad, de pc in een computermeubel zetten terwijl het deurtje dicht is. (ivm geluid)
Zijn idee is om een ventilator te plaatsen in het achterpaneel van het meubel.

Een paar vraagjes dus:

1)Wat is evt. een stille ventilator voor achter in de computermeubel?
2)Moet ik voor onderdruk of overdruk zorgen in de kast?
3)Is het geluidsniveau van de ventilator niet groter dan die van de pc?

Ik heb hem gezegd dat hij de problemen mbt de koeling gaat opzoeken. Maar ja, hij is nogal "eigenwijs".

Wat is de beste optie?

Laatst bewerkt:
Is dit voldoende?
Aangezien een meubel altijd dicht tegen de muur staat.

Als je een fan in je computermeubel wilt plaatsen.

1: 1 of 2 120mm fans is een optie
2: Onderdruk, de warmte moet weggezogen worden.. Daardoor wordt er automatisch nieuwe (koude) lucht bij de computer langsgezogen
3: Dat hangt helemaal van de fans af. Als ze goede lagers hebben, dan hoef je ze helemaal niet te horen.

Is dit voldoende?
Aangezien een meubel altijd dicht tegen de muur staat.
Als er een ventilator geplaatst wordt, zoals eerder geadviseerd werd. Lijkt me dat er dan wel gezorgt moet worden, dat de warmte achter de kast weg kan, dus het meubel zou iets van de wand af moeten.

Als je aan de achterkant lucht wegzuigd houdt dat in dat er aan de voorkant (verse) lucht aangevoerd moet worden.
Er zal dus aan de voorzijde een opening (rooster) moeten zijn om lucht in de kast te laten ivm. de doorstroming.

Als je aan de achterkant lucht wegzuigd houdt dat in dat er aan de voorkant (verse) lucht aangevoerd moet worden.
Er zal dus aan de voorzijde een opening (rooster) moeten zijn om lucht in de kast te laten ivm. de doorstroming.

Dit was ook mijn argument om hem niet in een afgesloten kast te zetten. Maar hij wil perse aan de voorkant het deurtje dicht hebben.
Wanneer achterin ventilators geplaatst, zou hij gaten in de onderkant van het meubel kunnen maken, maar op deze manier gaat hij in mijn ogen weer een stofnest kweken.

Waarom zijn sommige mensen zo "eigenwijs"?

Als je in de onderkant een opening maakt, dan heb je niet een goede luchtstroom.. dan koel je maar een gedeelte...

Omdat ze dat kunnen, je kunt er ook NIET aan mee willen werken.:evil:

En hoe sterk is je overedingskracht?:)

De persoon komt er dan van de zomer vanzelf wel achter. De pc zal te warm worden en steeds utvallen.:rolleyes:

Ik zou zeggen laat hem dit verhaal lezen misschien begrijpt hij het dan wel.
En inderdaad wie niet horen wil moet voelen (van de zomer).

Zijn er ventilators die ik middels USB op de pc kan aansluiten?
Zodat ik de snelheid van de ventilator in het meubel kan regelen via de pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan