Koeling draait op volle toeren na het installeren van speedfan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gorbyke

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2012
Ik had speedfan gedownload en geïnstalleerd, gewoon om het programmaatje eens te bekijken.
Ik vrees dat ik per ongeluk ergens iets heb geconfigureerd, want telkens als ik nu mijn pc opstart, draait de koeling op volle toeren ... en dat blijft zo ook.
Van zodra ik Speedfan opstart, gaat de koeling wel naar een lager niveau.
Al geprobeerd om speedfan terug te verwijderen, maar zonder resultaat: de koeling blijft dan constant op volle toeren draaien. In mijn bios heb ik niets gevonden over de fans ...

Hoe kan ik dit nu oplossen?
Alvast bedankt voor de hulp.

Hallo manamana
de apparatuur zelf is clean, dat had ik al nagekeken.
Wat bedoel je precies met "dat ding instellen"?
In speedfan kan je inderdaad wel de rotatiesnelheid regelen, maar daar ligt het probleem niet.
Het probleem is, dat, als ik Speedfan verwijder, de koeling op volle toeren begint te draaien als ik opstart (en ook blijft draaien). En dat wil ik terug ongedaan maken, alleen weet ik niet hoe.

Ja ik dacht de snelheid aanpassen, omdat deze herrie maakt. Dan begreep ik dit dus verkeerd sorry.

als dat niet werkt dan moet je via msconfig gaan zoeken waar speedfan staat en dan afvinken

helpt niet ... heb al die mogelijkheden al geprobeerd.
Zelfs een systeemherstel naar een datum lang voor Speedfan geïnstalleerd werd, helpt niet.

Nee, helaas.
In de BIOS is enkel een tabblad te vinden met System Health. Hier staan de waardes van de fan wel zichtbaar (bij het opstarten), maar enkel informatief. Je kan er geen wijzigingen aanbrengen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan