Koeling helemaal naar de **, coolpad kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanBull

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2007
Hallo iedereen,

ik heb hier al een aantal keer problemen gepost met koeling en het is weer zo ver.

Ik heb dus een rotkoeling in m'n laptop en heb 'm al eens laten vervangen maar nu is ie weer helemaal naar de vaantjes.

Normaal loopt het als volgt: hij blaast als gek, op een gegeven moment kan de fan het niet meer aan. Aangezien er dan oververhitting drijgt, sluit de computer zichzelf af.

Nu is gisteren hetzelfde gebeurt: hij was aan het blazen -> te heet -> afsluiten.
Kwartiertje later start ik 'm opnieuw op, en wat merk ik: de fan doet gewoon niets meer. Op het eerste zicht natuurlijk lekker stil, maar ik weet zelf ook wel dat je dan je hardware bent aan het frituren.

Het lijkt me echt dat deze laptop geen enkele fan deftig kan aansturen.
Daarom vroeg ik me af:
* kan een coolpad dit alles verhelpen?
* bestaan deze ook om volledig te integreren? Dat je ze dus gewoon kan vastzetten ofzo, zodat je niet telkens apart moet meenemen?

Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp!

PS: Ik heb voorlopig geen geld om een nieuwe laptop te kopen, dus kom daar aub niet mee af.

en nu heeft TS nog geen antwoord op zijn vraag.
Ts heeft gevraagd om de antwoorden te verwijderen dit ga ik nu doen.

Om 1 nuttig antwoord/vraag niet te verliezen.

Hoe zit het nu met de stof ophoping in je laptop?

Zelf ben ik nooit een fan (grin woordspeling) van een coolpad achtige constructie aangezien die over het algemeen de bodemplaat van je laptop koel maakt maar niet je GPU en je CPU waardoor je eigenlijk nog steeds te weinig cooling hebt op de plekken die er toe doen.

Als je Cooling intern goed werkt kun je natuurlijk wel zo'n pad gaan gebruiken om geen warme schoot te krijgen maar dan is het niet meer echt nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan