Koeling kortgesloten, draait alleen nog op volle toeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jhveldman

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2009
Berichten
5
help!

ik heb een klein probleempje, nadat ik weer lekker aant prutsen ben geweest met mn ventilatie en me pc probeerde op te starten wou ie niet en viel deze uit, kortsluiting gemaakt:S ventilator eruit getrokken en nog een keer opgestart, hij werkt nou wel goed maar de koeling draait op vol vermogen. nogal storend dus:( mijn vraag:hoe krijg ik dit weer terug? er is geen sensor op de ventilatoren zelf aanwezig. pentium 4 moederbord vna compaq

Groeten Jan Harmen
 
is het gele stekkertje weer goed aangesloten? om welke koelers gaat het? kast koeling/ cpu koeling.. ?
 
ehm, gele stekkertje? denk dat je bedoelt van de sensor? een sensor zit er niet op, de +is daarnaar toe doorgelinkt. volgens mij gaat het om de cpu koeling en die van de voeding, cpu in ieder geval, van de voeding is moeilijk te horen met al dat lawaai.
 
huh? nu snap ik er weinig meer van..
bij mij zit de voeding van de voedingkoeler IN de voeding..

CPU daar zit altijd wel een geel stekkertje bij.. teminste ik ben er nog nooit een zonder tegen gekomen.. kan je een foto maken van hoe het nu is aangesloten? de cpu heeft sowieso een sensor.. als je het gele stekkertje dan niet goed op je moederbord steekt draait ie altijd full-speed om 'overheating' te voorkomen.. ;):rolleyes:

EDIT: gele stekkertje/ sensor stekkertje... bij mij is ie geel vandaar de benaming 'geel' ;)
 
klopt voeding en koeler is hier ook 1 geheel maar weet ook niet zeker of deze ook op volle toeren gaat draaien.
kheb hier geen fototoestel maar de koeling van de cpu heeft toch echt geen sensor het plus kanaal en het sensorkanaal zijn met elkaar verbonden
maar het heeft altijd goed gewerkt

het probleem was dus dat ik kortsluiting heb gehad waardoor er een (instelling) is veranderd waardoor de pc continu op volle koelkracht draait.
 
Kortsluiting wijzigd geen instellingen.

Niet om je in de put te praten maar ik vermoed eerder dat je je sensor opgeblazen hebt,
 
mmm, daar was ik al bang voor :confused: hoe kan ik makkelijk een eigen regelaartje maken? toevalleg een idee?

groeten Jan Harmen
 
Je kunt natuurlijk een schuifweerstandje er tussen zetten of een potmetertje maar ja, als je dan je koeler te langzaam laat draaien zit je uiteindelijk met een iets groter probleem.

Misschien is een vervangende koeler een optie
 
Misschien is een vervangende koeler een optie

Dan kan hij het beste een veel stillere koeling halen want als de sensor op het mobo kapot is draait de volgende ook op volle toeren.. heatsink een idee? moet je wel goede airflow hebben.. :)
 
mm, ja ik zat zelf ook te denken aan een regelbare weerstand maar ik las ergens anders dat er een heel vermogenstrapje nodig is? omdat anders de weerstand kapot zou gaan, lijkt mij beetje onzin maar hoe denkt men daar hier over?

groetn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan