Koeling niet goed??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Greg Wermuth

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
Hallo, ik zit met het volgende probleem. Ik heb een computer met een AMD Athlon 1.8 proc. en nu viel de compu na ongeveer 1uur spontaan uit. Daarna opnieuw geprobeerd te starten maar helaas. Compu voelde warm aan. Daarna een uurtje gewacht en opnieuw gestart en verder geen problemen meer ondervonden. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Na laten kijken of niet of komt dit wel vaker voor. Bedankt voor de reacties. Groet Greg

een "gezonde temperatuur voor een AMD ligt ergens tussen de 50 en 70 graden celcius hoewel 70 al goed hoog begint te worden,. alles daarboven moet vermeden worden, eronder kan geen kwaad.

als hij te warm word kun je het beste de kast openen en stof wegblazen, met een compressor of busjes perslucht, of gewoon met je mond blazen (alleen oppassen voor speeksel in de computer! )

als je al vaker met computerkaarten hebt geklooit dan kan ik je aanraden om gewoon alle pci kaarten even eruit te vissen en ze apart schoon te blazen.

In het bijzonder de cpu koeler, dat grote aluminium of koper kleurige blok op de moederboard schoonmaken.

veel succes.

db

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan