Hallo
Heb persoonlijk een md 8083.
Volgens mij is er het volgende aan de hand :
Mbm , speedfan en andere door mij geteste temp. monitor prg's , geven ofwel volledig foutieve waarden aan , of werken gewoonweg niet met dit motherboard.
Ik kwam ook terecht bij 65°C d.m.v. speedfan , terwijl de werkelijke c.p.u. temp. slechts +/- 40°C bedroeg.
Gevoeld met de hand aan c.p.u. koelblok , deze was iets warmer dan handwarm.
Gemeten d.m.v. proffessioneel kontaktloos temp.meettoestel en had +/- 41°C.
De temp. v/d systeemkast is echter wel iets te hoog , wat verbeterd zou kunnen worden door eventeel een extra casefan , of een betere p.supply koeler te monteren.
Volgens mij komt dit door de te krap bemeten systeemkast en de extra warmteafgifte van o.a. videokaart.
De c.p.u. is beveiligd tegen te hoge temperaturen , dus het risiko dat deze u rond de oren vliegt is bijna nihil.
Bij mijn weten zijn er indertijd enkele p.c.'s geweest met verkeerd gemonteerd c.p.u. blok , maar deze schakelden onmiddelijk in veiligheid en zijn omgeruild of hersteld geweest door medion.
"Ik heb namelijk steeds meer problemen" is nu niet echt als voorbeeld te noemen van een duidelijke probleemomschrijving .... , maar scan eens op spyware of andere residente "beestjes".
Peter