koeling ook probleem bij md8083 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hendriksjw

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2005
Ik hoor iedereen steeds over het koelingsprobleem bij de 8383 van medion. ik heb zelf nog eens goed gekeken en nu blijkt dat i een md8083 heb. is er ook iets bekend over een dergelijk probleem bij dit model?

Ik heb namelijk steeds meer problemen. en volgens speedfan wordt mijn PC inderdaad te heet. vaak ruim over de 65 graden.

Een Athlon wordt altijd zo warm. Daar is het heel normaal voor.

Geplaatst door Elisa
Een Athlon wordt altijd zo warm. Daar is het heel normaal voor.

Uit de link van maikel9:

Medion MD8083 P4 3,0 GHz

Productinformatie
Desktop PC

Intel Pentium 4 3,0 GHz HTT 800 MHz FSB

Een Athlon wordt altijd zo warm. Daar is het heel normaal voor
Ik wilde hiermee alleen maar zeggen dat ik het niet zo warm vind. Het slaat niet op het type pc.

Als je in Google zoekt dan komt eigenlijk, op 1 na, alleen de 8383 voor als pc die te warm wordt.
Er wordt b.v. gesproken over een paar vinnen uit de ventilator halen.

Laatst bewerkt:
Hallo

Heb persoonlijk een md 8083.

Volgens mij is er het volgende aan de hand :

Mbm , speedfan en andere door mij geteste temp. monitor prg's , geven ofwel volledig foutieve waarden aan , of werken gewoonweg niet met dit motherboard.

Ik kwam ook terecht bij 65°C d.m.v. speedfan , terwijl de werkelijke c.p.u. temp. slechts +/- 40°C bedroeg.

Gevoeld met de hand aan c.p.u. koelblok , deze was iets warmer dan handwarm.

Gemeten d.m.v. proffessioneel kontaktloos temp.meettoestel en had +/- 41°C.

De temp. v/d systeemkast is echter wel iets te hoog , wat verbeterd zou kunnen worden door eventeel een extra casefan , of een betere p.supply koeler te monteren.

Volgens mij komt dit door de te krap bemeten systeemkast en de extra warmteafgifte van o.a. videokaart.

De c.p.u. is beveiligd tegen te hoge temperaturen , dus het risiko dat deze u rond de oren vliegt is bijna nihil.

Bij mijn weten zijn er indertijd enkele p.c.'s geweest met verkeerd gemonteerd c.p.u. blok , maar deze schakelden onmiddelijk in veiligheid en zijn omgeruild of hersteld geweest door medion.

"Ik heb namelijk steeds meer problemen" is nu niet echt als voorbeeld te noemen van een duidelijke probleemomschrijving .... , maar scan eens op spyware of andere residente "beestjes".

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan