Koeling Pc te hoog

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alisha

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2004
Hoi allemaal,

Sinds kort schiet mijn pc steeds op standbye, beeld word zwart en kan de pc dan alleen maar verder uitzetten.
nu heb ik het programma everest gedownload en gekeken naar de temperaturen en zie staan bij GPU 74 graden

ben bang dat dit dus de oorzaak is hiervan.
is 74 graden ook te hoog ??

bedankt alvast
groetjes
Alisha

Heb je een laptop? Daar komen dit soort problemen het meest voor maar een PC? Dan moet je hem laten luchten

Heb je een laptop? Daar komen dit soort problemen het meest voor maar een PC? Dan moet je hem laten luchten

Als je in idle 74 graden aangeeft, is dat inderdaad te hoog. tenzij je een zware game aan het spelen bent, dan is 74 nog steeds hoog, maar toch al meer verklaarbaar.

Probeer met een anders programma de temperatuur te meten:
Speedfan

Dan kun je kijken en vergelijken of de temperatuur wel echt klopt.

Grt

Rens

Of je moet naar de winkel gaan waar je het hebt gekocht , en vragen waar het aan ligt en nog meer informatie vragen :)

Iedegeval is je pc al afgekoeld?

In het geval dat je een pc hebt.

Je kan hem een keer schoonmaken van binnen. Stof houdt ook een hoop warmte vast.
Ik weet niet hoe oud die is?

Grt

Rens

Nee het is een Dell XPS720 computer Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU @ 2.66GHz
zal hem dan maar eens open maken en met luchtdruk schoonblazen

bedankt voor je reaktie

Als je in idle 74 graden aangeeft, is dat inderdaad te hoog. tenzij je een zware game aan het spelen bent, dan is 74 nog steeds hoog, maar toch al meer verklaarbaar.

Probeer met een anders programma de temperatuur te meten:
Speedfan

Dan kun je kijken en vergelijken of de temperatuur wel echt klopt.

Grt

Rens

Ja met een ander programma SIW2008 krijg ik ook 74 graden te zien, maar de temperatuur is dus van de videokaart zie ik met dit programma.
Gforce 8800GTX GPU Core 63 graden
GPU Core 74 graden
Heb laatst ook wel de videodriver upgedate en sindsdien heb ik dat probleem eigenlijk

bedankt voor je reaktie
groetjess

Nee het is een Dell XPS720 computer Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU @ 2.66GHz
zal hem dan maar eens open maken en met luchtdruk schoonblazen

bedankt voor je reaktie

Ja dat scheeld al een hele boel denk ik :thumb:

Heb laatst ook wel de videodriver upgedate en sindsdien heb ik dat probleem eigenlijk

mmm probeer eens je oude drivers terug te zetten.

Doe je in apparaatbeheer --> videokaart --> rechtermuis knop --> eigenschappen --> vorige versie installeren(ofzo iets, doe het nu ook maar uit mijn hoofd, zit momenteel op mijn werk)

Grt

Rens

Blij dat topicstarter bij gebruik van een ander gebruik vaststelde dat het niet om de processor (CPU) gaat, maar om de GPU, oftewel de Graphic Processor Unit, oftewel de videokaart.
Zeker voor een 8800 is die waarde van +70 heel erg normaal, daar is niets mis mee.

Laatst bewerkt:
Blij dat topicstarter bij gebruik van een ander gebruik vaststelde dat het niet om de processor (CPU) gaat, maar om de GPU, oftewel de Graphic Processor Unit, oftewel de videokaart.
Zeker voor een 8800 is die waarde van +70 heel erg normaal, daar is niets mis mee.

IS een temperatuur van 74 graden in idle ook normaal?

Lijkt me toch vrij warm als een pc niets aan het doen is.

Grt

Rens

IS een temperatuur van 74 graden in idle ook normaal?

Lijkt me toch vrij warm als een pc niets aan het doen is.

Grt

Rens

In idle is dat niet normaal hoor
maar als je aan het gamen bent dan is het vrij normaal. Als ie 90C moet je wel oppassen.

Sinds kort schiet mijn pc steeds op standbye, beeld word zwart en kan de pc dan alleen maar verder uitzetten.

Omdat de grafische kaart blijkbaar niet de boosdoener is , zou het probleem bij de processor kunnen liggen - vandaar mijn max. temps. CPU.
Natuurlijk weten we nog niet onder welke omstandigheden de PC uitvalt.

Alisha , je zult ons iets beter moeten informeren.

Had je al gestofzuigd - in de PC ?

In idle is dat niet normaal hoor
maar als je aan het gamen bent dan is het vrij normaal. Als ie 90C moet je wel oppassen.

Nee hoor. Het is vrij normaal.

Ik heb een nvidia geforce 8800 GT 512 MB (G92). Stofvrij en het is 74 idle. No problems. Op load maximaal 86.
Ik heb dit ook gevraagd op andere forums omdat ik ook dacht dat het heel heet is, maar het blijkt vrij normaal te zijn voor een G92 kaart.

Nee hoor. Het is vrij normaal.

Ik heb een nvidia geforce 8800 GT 512 MB (G92). Stofvrij en het is 74 idle. No problems. Op load maximaal 86.
Ik heb dit ook gevraagd op andere forums omdat ik ook dacht dat het heel heet is, maar het blijkt vrij normaal te zijn voor een G92 kaart.

Nou dan zijn we het iig over de temperatuur van de GPU eens,

Nu nog het probleem oplossen van de pc die uitvalt....

Wat ronnie1 ook typt, we hebben iets meer info nodig.

Grt

Rens

Bedankt voor de vele reakties,
het is dus inderdaad de videokaart waarvan er eentje op 73 a 74 graden staat en de andere staat op 63 graden
want met het programma SIW krijg ik 2 metingen te zien van mijn videokaart.
de harde schijven staan allemaal tussen de 45 en 55 graden
en de processors staan volgens SIW ook tussen de 45 en 55 graden in

de pc valt op standbye gewoon onder normale omstandigheden, niet met gamen of zoiets dergelijks
maar ik ga de pc nu van binnen eens schoonblazen, en anders eens een andere videodriver proberen

bedankt nogmaals allemaal
groetjess
Alisha

Bedankt voor de vele reakties,
het is dus inderdaad de videokaart waarvan er eentje op 73 a 74 graden staat en de andere staat op 63 graden
want met het programma SIW krijg ik 2 metingen te zien van mijn videokaart.
de harde schijven staan allemaal tussen de 45 en 55 graden
en de processors staan volgens SIW ook tussen de 45 en 55 graden in

de pc valt op standbye gewoon onder normale omstandigheden, niet met gamen of zoiets dergelijks
maar ik ga de pc nu van binnen eens schoonblazen, en anders eens een andere videodriver proberen

bedankt nogmaals allemaal
groetjess
Alisha
je gaat toch niet echt met een stofzuiger er door!!! niet doen! Gewoon een stoffer pakken en het daarmee doen! (ESD schade kan opgelopen worden van stofzuigen in de kast (statische elektriciteit))

je gaat toch niet echt met een stofzuiger er door!!! niet doen! Gewoon een stoffer pakken en het daarmee doen! (ESD schade kan opgelopen worden van stofzuigen in de kast (statische elektriciteit))

:D nee ben er niet met een echte stofzuiger doorgegaan, maar met luchtdruk heb ik hem dus schoongeblazen ;)
dat heeft schijnbaar iets geholpen want nu zit de temperatuur tussen de 67 en 69 graden in :thumb:

ben benieuwd of die pc nu nog steeds op standbye valt :confused: zal dit wel laten weten nog.
maar ik dacht dus dat de computer alleen automatisch uitviel of op standbye valt als de processor te warm wordt. !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan