Koeling probleem IBM Laptop T41

Status
Niet open voor verdere reacties.

koalafish

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 jul 2008
Hallo,

Ik heb een IBM T41 laptop welke niet meer fatsoenlijk aangaat.
Het verhaal is vergelijkbaar met: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=276884

Het probleem is alsvolgt; de laptop gaat niet meer aan, het lampje van de accu blijft we branden. Als hij wel aangaat loopt hij zeer snel vast (freeze). Dus het is waarschijnlijk koeling van Grafische kaart, Processor o.i.d.

Ik heb de laptop opengemaakt, en als ik het toetsenbord er los opleg ( of totaal weghaal) werkt de laptop prima.

Wat heb ik allemaal geprobeerd:

* Andere Accu
* Ander geheugen
* Koelpasta
* Bios update
* Schone XP installatie
* Andere HD

Heeft er iemand nog een idee ?

Hallo

Wat ik Zou doen :

Controle soepele werking en zuiverheid v/d voorziene ventilatoren (deze desnoods even smeren )

Controle alle voorziene ventilatieopeningen op hun zuiverheid (stofvrij)

Deze desnoods eens d.m.v. luchtdruk zuiver blazen (uiteraard de ventilatoren mechanisch blokkeren)

Wat ik vreemd vindt = "Ik heb de laptop opengemaakt, en als ik het toetsenbord er los opleg ( of totaal weghaal) werkt de laptop prima."

Kan deze op een of andere wijze een ventilator blokkeren of kortsluiting veroorzaken ???

Peter

Peter,

> Wat ik vreemd vindt = "Ik heb de laptop opengemaakt, en als ik het toetsenbord er los
> opleg ( of totaal weghaal) werkt de laptop prima."

Dat vind ik ook. Ik kan alleen nog geen goede oorzaak vinden.

>Kan deze op een of andere wijze een ventilator blokkeren of kortsluiting veroorzaken ???
De ventilator blijft het wel doen, alleen start er niets op, het lampje van 'stroom', blijft wel aan. Er zit trouwens maar 1 fan in op de processor, welke via de linkerkant de lucht afvoerd. Ik weet alleen niet hoe de koeling van de grafische kaart is geregeld

Hoe kan ik controleren of iets een kortsluiting veroorzaakt ? Kan ik de onderkant van het toetsenbord afdekken met iets ?

Hallo

Als "test" zou je eventueel een blad papier of harde folie op maat gemaakt er even tussen kunnnen leggen om te proberen.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan