Koeling van het Moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

staticvirus01

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 nov 2010
Beste lezer,

Ik heb een aantal vragen.

Ik heb een nieuwe setup aangeschaft voor in mijn CM Stacker kast.

MSI 770 G45.
Phenom X4 955 3,2 Ghz
4 GB Geheugen.
Coolermaster V8 (idle tem 24graden full load 15 min 44 graden)

nu wil ik dit systeem gaan overklokken, echter merk ik dat de temp van mijn moederbord aardig omhoog schiet en soms rond de 50graden ligt.
Er liggen 2 passiefe koelblokken op de norht/south bridge.

verder is er geen koeling aanwezig.

Ik heb wel een goede airflow in de kast voor de processor. Met open kast schiet de temp namelijk met 4of5 graden omhoog.

Iemand die hier een oplossing voor heeft. of weet wat ik hiervoor het beste kan aanschaffen.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Greats Static:)

JE zou de passieve koelblokken op de north en southbridge kunnen vervangen door een actieve, zijn volgens mij een eurootje of bij je lokale pc boer:thumb:

Misschien een optie om over te schakelen naar waterkoeling, in een stacker heb je voldoende plaats, ik heb er zelf 2 en alletwee met waterkoeling.DSC02752.jpg
Dat is een foto van mijn oud systeem, zoals je ziet met watercooling maar niet echt proper afgewerkt, ben ondertussen aan een nieuw systeem bezig maar daar zal ik nog foto's van uploaden als je nog een voorbeeld zou willen.
Maar zoals duidelijk te zien is moet je wel een extra cooler plaatsen naast u cpu daar normaal gezien de cpu koeler voor airflow zorgt op die plaats.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan