Koeling van HP Pavilion dv6

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meric

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2007
Mijn laptop maakt ontzettend veel geluid van de ventilator, de onderkant wordt heel warm.

Ik heb geen verstand hoe ik de binnenkant eventueel stofvrij kan maken, heeft iemand suggesties.
De laptop is al 3/4 jaar oud, en weet iemand hoe ik deze geluid kan laten stoppen.

Mvg

Het beste is om de laptop open te maken. Als je dit zelf aan durft, wil ik je best uitleggen hoe het moet. Het enige punt is dat je de schroefjes niet kwijt moet raken en dat je misschien te maken hebt met palletjes die kunnen afbreken...
De keus is aan jou: ben je niet bang om een laptop open te schroeven en pak je zelf de stofzuiger erbij, of wil je het liever aan een ander overlaten?

Ik durf het zelf wel aan hoor, dus jou uitleg kan ik wel gebruiken dankjewel.
Ik hoor van je.

mvg

Toen ik even op zoek was naar plaatjes, kwam ik dit filmpje tegen. Scheelt mij weer een hoop uitleg ;).
Wat tips:
- zorg dat je jezelf en de mond van de stofzuiger ontlaadt aan de randaarde van het stopcontact;
- zet een paar bakjes klaar voor de verschillende schroefjes, zodat je later niet naar alle schroefjes hoeft te zoeken;
- haal voor het uit elkaar halen de accu uit de laptop;
- zorg dat je bij het zuigen de ventilator in bedwang houdt, zodat deze niet kan draaien. Anders kan je een stroom opwekken die het moederbord beschadigd.

Succes!!

Moet ik echt heel de laptop uit elkaar halen zoals in de filmpje? of is er een andere manier beschikbaar?

Mvg

Volgens mij kom je al bij de koeler als je alleen dat eerste klepje losschroeft, of niet? In feite gaat het er alleen om dat je de koeler zelf kan stilhouden, zodat hij geen spanningsveld kan maken. Zelf als je er maar een klein beetje bij kan, is het al genoeg als je iets tussen de koelvinnen kan steken.

Succes!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan