Koeling van moederbord losmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robber104

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jan 2014
Hallo,

Ik wil mijn Acer Aspire X1430 desktop van een nieuwe processor voorzien, maar krijg de koeling niet los.
Het is niet dat hij vastgeplakt zit aan de processor, maar hij zit met plastic pennetjes met een veertje ertussen vast op het moederbord. Hoe krijg ik die pennetjes (met een zeskant kop) los? Draaien werkt niet.

Wie weet hoe je dit loskrijgt?

Ok, goeie vraag! Ga ik over nadenken. Fotootje?...

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je daarvoor je moederbord eruit moet halen, dan een tangetje pakken om de twee uitstekende dingetjes naar binnen te duwen en vervolgens die witte plastic dingen eruit te krijgen ;)

Daar was ik al bang voor.

Ik zie op het eerste gezicht ook geen andere mogelijkheid dan het hele moederbord eruit en aan de achterkant kijken hoe die pennetjes vastzitten.
Niet echt makkelijk! Waarschijnlijk zie ik dan meteen dat er een handige manier was om het gewoon aan de voorkant te doen.
Ik zit niet zo te wachten op het demonteren van het hele apparaat. Je zou zeggen dat je hem er zo ook uit moet krijgen......
Dat kan handiger!

inderdaad

Ik heb eindelijk een foto gevonden op internet hoe die ondingen eruit zien. Het is gewoon een harpoentje en ze zijn er dus slechts van de achterkant uit te halen.
De tang erop en dan zal het zaakje wel loskomen.
Bedankt allemaal. De term "pushpin" heeft het gedaan!pushpins.jpg

Hallo

Uw geposte foto is net iets te onduidelijk , maar .....

Het lijkt er sterk op , dat de condensator linksonder bol is , en reeds lekt....

Deze manier om een koelvlak te monteren wordt meestal slechts toegepast op een niet demonteerbaar model c.p.u./g.p.u.

Ik vermoed dat deze c.p.u. rechtstreeks op het motherboard zal zijn gesoldeerd , en dus niet vervangbaar.

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan