Koeling Video of Processor?

Status
Niet open voor verdere reacties.

G4M3R

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 dec 2005
Berichten
1.011
Ik heb al 1x eerder een vraag geplaatst hoe het nou zat met het gepiep in mijn pc (tijdens de hittegolf) er was toen antwoord gegeven dat het ging om overvehitting en dat mijn moederbord de piepjes uitzend als waarschuwing. Ik heb nu weer last van de piepjes (windows al herinstalleerd) en het blijft maar doorgaan. Ik vermoed dat het de videokaart is maar ik weet het niet zeker (nVidia FX 5200 256MB Core 250 Mhz, Mem. 350 Mhz) als de pc een tijdje heeft aangestaan begint het gepiep. De videokaart wordt alleen maar passief gekoeld dmv plastic coolvinnen. Heeft iemand miss een oplossing of iig een programma waarmee ik de temperatuur kan meten?
 
Alles is goed stofvrij ik heb het nog eens nagekeken, als ik er een ventilator op zet houdt het gepiep op een gegeven moment wel op. Ik heb gekeken bij sensors in everest maar er staat alleen een cpu sensor en die staat op 28 graden in niet gebruik, wss ligt het dus aan de videokaart maar daarvan kan ik geen temperaturen zien :(
 
dan zit er op de videoaart geen sensor en kan je het dus ook niet zien
 
dat d8 ik dus ook al:p ik vind het alleen dom dat de fabrikant er een plastic pasieve koeling opzet, dat wordt sowieso al te heet ik denk dat ik dus maar gewoon een nieuwe videokaart moet kopen:( iig bedankt:thumb:
 
Toen ik mijn 5200 had kon ik wel mijn temperatuur waardes opvragen. Met een stukje software van nVidia zelf. Had zat bij de driver zelf. Probeer eens de laatste drivers te downloaden dan zit het er mogelijk bij en kun je zien hoe warm hij eigenlijk wordt.

Je kan ook zelf een koelertje erop zetten, een hele nieuwe video kaart kopen is dan een dure oplossing.
 
dat d8 ik dus ook al:p ik vind het alleen dom dat de fabrikant er een plastic pasieve koeling opzet, dat wordt sowieso al te heet ik denk dat ik dus maar gewoon een nieuwe videokaart moet kopen:( iig bedankt:thumb:

Een PLASTIC passieve koeling? hoe ziet die eruit?

Je kunt er ook gewoon een aktieve koeling opzetten, hoor, van Zalman, b.v., of de Silent serie van Arctic.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan