Koeling voor AMD Phenom ii x4 970

Status
Niet open voor verdere reacties.

jasper1000000

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2009
Hallo allemaal,

ik ben opzoek naar een nieuwe koeling en ik zit nu te twijfelen tussen twee producten van Zalman, namelijk de CNPS 9900 max en de CNPS 9900A LED. Ik vraag me nu alleen nog af of de 9900A LED echt een stuk stiller is dan de 9900 max (die er een stuk mooier uitziet) en of deze koelingen sterk genoeg zijn op de processor later nog te overclocken?

Alvast bedankt

ik weet niet wat je budget is maar als je al een lucht koeler koopt koop er dan een om zijn goede prestaties en niet om hoe mooi hij er uit ziet.
ik raad je eerder aan om voor een Scythe Mugen 3, Noctua NH-D14 te gaan meer oppervlakte betekent betere koeling

bedankt voor de reacties.
Ik heb al een hoop reviews gelezen en overal komen de twee toch goed uit de bus. Denk je dat de Scythe Mugen 3 echt een stuk beter koelt dan de 9900 max? En weet je misschien ook welke van de twee (Scythe Mugen 3/ 9900 max) meer geluid maakt ?

de scythe mugen 3 is het stilst echter koelt hij net even wat minder goed
maar de 9000 max staat bekent om een luidruchtige cpu koeler te zijn

Hij hoeft ook niet ontzettend stil te zijn want dat zijn mijn andere fans ook niet echt, alleen de stock fan die ik nu heb schreeuwt er elke keer bovenuit. Weet je toevallig hoeveel geluid deze stock fan maakt tegenover de 9900 max?

Edit: en stel dat ik voor de Scythe Mugen 3 ga, past deze op mijn MB: ASUS M5A78L LE?

Laatst bewerkt:
passen doet hij wel gaat eerder om je behuizing die moet minimaal een Midtower zijn

De behuizing zit wel goed. Dan ga ik denk ik maar voor de Scythe mugen 3.
Ik zie trouwens dat er 2 verschillende soorten zijn (azerty), welke moet ik hebben?

Ik zou voor de scythe gaan :thumb:
ikzelf heb de mugen II en ben hier zeer tevreden over, idle loopt ie op 28graden (das het minst)
en op 100% gebruik max 50 (wel volledig stofvrij en max 5 min op 100%)
tijdens het overclocken op bijna 4 ghz en 100% gebruik een 60 tal graden
Dit is met de Phenom II x4 955

Ladyke

Okee dan doe ik de Scythe:) en aangezien ik mijn stock koeling net gemold heb moet ik wachten op de nieuwe totdat ik mijn pc weer kan gebruiken:p

de scythe gaat super zijn :thumb: deze is wel de nieuwere versie denk ik.
ik heb de II rev b (dus eentje eerder xd) dus zou kunnen dat deze iets beter koelt.
maar dat is ook afhankelijk hoe goed de koelpasta is aangebracht :)

okee, ik heb in alle haast dus verkeerd gelezen bij de aanschaf van de koeler en toch de andere versie gekocht. Deze blijkt nu 2 fans te hebben met 3pins connectors terwijl mijn moederbord maar 1 4pins connector heeft. Kan ik dit oplossen met een of andere splitter en ook de fancontrol behouden of is dit een verloren zaak?
Ik heb op azerty wel deze gevonden maar deze is van 4 naar 2x 4. http://azerty.nl/11-1549-465562/startech-com-12in-4-pin-fan-po.html

Of is hij nog te ruilen bij azerty omdat hij nog niet gebruikt is?

Laatst bewerkt:
probeer eerst te ruilen als hij niet geopend is al zeker.

euhm ik weet eigg niet precies of je perse die 4 nodig hebt, ik heb hier een h100 water koeling liggen en die had blijkbaar 3 pins.
de mugen had in tegendeel wel 4 pins dus het zal waarschijnlijk met fan controle te maken hebben.

welke koelblok heb je exact gekocht ? was het deze ? http://tones.be/product/mugen-iii-pcgh-version-cpu-cooler#

grtjes ladyke

Ja dat is degene die ik heb gekocht, maar inmiddels ligt hij weer bij Azerty en ze kijken morgen(zo laat pas ivm ziekte, netjes even laten weten door Azerty) of ie nog heel is en dan sturen ze als het goed is de andere op.
Naar mijn weten zijn het 4 draadjes voor +kant, -kant, fan control, rpm feedback. En ik heb ze graag allevier wat dus niet mogelijk was met de ander fans.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan