Koeling voor i7

Status
Niet open voor verdere reacties.

geertd

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2008
Hallo allemaal,

Ik wil een nieuwe processor gaan kopen en ben er nog niet helemaal uit of het een Core 2 Quad, of een i7-920 gaat worden.
Helaas heb ik ong. een half jaar een nieuw moederbord met LGA775 socket gekocht. (Niet geschikt voor i7)
Als ik dus voor de i7 ga kiezen moet ik dus een nieuw moederbord kopen. (Maakt niet zo heel veel uit, omdat het huidige moederbord toch niet zo duur was) Ik ga dan waarschijnlijk de Gigabyte GA-X58A-UD3R (rev. 1.0) kopen. Daarnaast heb ik dan ook nieuw DDR3 RAM nodig: GeIL Black Dragon Dual Channel Kit - Geheugen - 4 GB : 2 x 2 GB - DIMM 240-pins - DDR3 - 1066 MHz / PC3-8500
Er zat al een (merkloze) processorkoeler in mijn huidige Pentium 4 (groot verschil met i7 hè). Moet ik die vervangen?

Nu ben ik dus alle kosten op een rijtje aan het zetten:
  • i7-920 : €216.72
  • GA-X58A-UD3R : €201.34
  • GeIL Black Dragon Dual Channel Kit : €117.12
Totaal: €535.18

Ik ben 15 jaar en doe een krantenwijk waarvoor ik per week €40,- verdien.
Kan ik dan beter een Core 2 Quad set (€321.67) kopen, of een i7?

Alvast bedankt,

Geert

De Pentium 4 koeler is niet geschikt voor de Core i7. Als je een Core i7 boxed koopt, zit daar al een koelblok met fan bij. Zelf heb ik deze vervangen voor de Thermalright Ultra 120 extreme. Deze is een stuk stiller.

De i7 die ik gezien heb is inderdaad boxed. Wat voegt de koeler die jij hebt vervangen toe aan het systeem?
Zit er trouwens ook koelpasta in zo'n doos?

Laatst bewerkt:
Goedemiddag,

De Thermalright zal ongetwijfeld beter koelen en zoals al gemeld stiller als de boxed koeler

@Harry:
Bedankt voor je advies, maar ik had voor een Gigabyte moederbord gekozen omdat iemand mij had verteld dat die OSX86 (mag ik het hierover eigenlijk wel hebben op Helpmij.nl) heel goed ondersteunen. Verder wordt AMD volgens mij helemaal niet ondersteund door Mac.

Verder trekken de Intel processoren mij toch meer dan die van AMD.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan