Koeling?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr. Kaman

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2003
Ik ga binnenkort een nieuwe PC kopen, waarschijnlijk een AMD Athlon XP 2000.
Nu hoorde ik van een vriend dat je er een koeler bij moet hebben.

Is dat zo? Zit er niet standaard een koeling bij ofzoiets?

Als jij een PC koopt (compleet) zit er een koeler in. Bouw je de PC zelf op, dan moet er op de processor een passende koeler gemonteerd worden.

Je kan ook, als je een losse processor koopt, een 'Boxed' versie kopen. Deze heeft een koeler erbij zitten (niet fantastisch maar wel voldoende), en er zit meer garantie op (voor het geval je hem molt bij het inbouwen).

Volgens mij bedoelde je vriend (als je een volledig systeem koopt) dat je een zwaardere koeler moet kopen voor de AMD processor. Want het zijn wel goede processors, maar ze hebben over het algemeen een sterke koeling nodig dan de gewone standaard koelertjes.

Ik heb dezelfde processor AMD athlon 2000+ en volgens de fabrikant mag die tot 90° C gaan. Er zit een gewone degelijke koeler op maar na enkele uren loopt de temp op tot 49°. Ik merk wel dat hij dan niet zo stabiel meer is, trager en meer vastlopen en zo. Heb s'avonds soms 3 minuten om een bericht op help mij te plaatsen. Dus ik zou je aanraden om een tamelijk zware koeler te steken, dan ben je zeker dat daar geen problemen zijn. Zelf ga ik een zalman koeler halen kost hier zo'n €50.

Groetjes . Ludo

Ik heb ff bij de PC-boer nagevraagd, maar hij zegt natuurlijk altijd dat er een koeling bij in moet...$ :D $

Geplaatst door khk464
Ik heb dezelfde processor AMD athlon 2000+ en volgens de fabrikant mag die tot 90° C gaan. Er zit een gewone degelijke koeler op maar na enkele uren loopt de temp op tot 49°. Ik merk wel dat hij dan niet zo stabiel meer is, trager en meer vastlopen en zo. Heb s'avonds soms 3 minuten om een bericht op help mij te plaatsen. Dus ik zou je aanraden om een tamelijk zware koeler te steken, dan ben je zeker dat daar geen problemen zijn. Zelf ga ik een zalman koeler halen kost hier zo'n €50.

Groetjes . Ludo
denk dat jou probleem toch ergens anders mee te maken heeft dan het temp probleem.
heb hier een 2200+ met standaard koeler en stres hem dagelijks behoorlijk en heb temps tussen 50 en 55 maar geen enkele vast loper of iets dergelijks
en 49 graden is niet echt hoog

Mogelijk is het natuurlijk ook de server s'avonds de oorzaak maar toch gaan de meeste progjes langzamer ik ga ook maar eens xp op ntfs proberen denk ik. Ik hoor dat die nog wat stabieler is.

Bedankt, Ludo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan