koeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

bas68

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2001
Bij dit warme weer krijgt mijn koeler de processor,(amd 1000) niet meer genoeg gekoeld,hij loopt steeds vast,als ik de behuizing eraf haal,en een tafelventilator bijplaats is het probleem opgelost.de koeler werkt trouwens wel.De vraag is nu,is een nieuwe koeler noodzakelijk,en zo ja is er een bepaald merk waar ik naar moet kijken?alle tips zijn welkom

Een extra ventilator in de kast die warme lucht naar buiten blaast kan voldoende zijn. Als je koele lucht naar binnen wil blazen moet je een filter voor de ventilator plaatsen om te voorkomen dat er stof naar binnen gaat.

die extra ventilator heb ik er vorig jaar al ingezet, maar dat helpt niet

Heeft de kast rondom wel voldoende ruimte om de warmte af te voeren?

Ik heb alles geprobeerd om het de kast zo"behaaglijk" mogelijk te maken,maar alleen zonder behuizing draait hij goed

Wat is eigenlijk "niet goed gekoeld"? Hoe warm wordt je processor?

Heb je die extra fan wel volgens de regels van de kunst erin gezet?
Vooraan onder moet de koude luchtinlaat zitten, en achteraan boven de warme luchtuitlaat. Om goed te zijn moet je luchtuitlaat groter zijn dan de inlaat. Dan krijg je onderdruk en verhinder je dat er warme lucht stilstaat in de kast. Verder de kast minstens 1 keer om de 6 maand stofvrij maken binnenin. Ook zien dat binnenin je kabels goed bij mekaar gebonden zijn. Loshangende ide kabels (die platte) zijn echte luchtremmers. Dus ff met strapjes die handel aan mekaar strappen, want een goede luchtdoorstroming is veel waard bij warmteafvoer... Zit er wel koelpasta tussen de cpu en de koelvin???Indien niet, gebruik dan arctic silver 3. Normaal voor de cpu die jij hebt moet je niet zo een overdreven koelblok hebben... Een arctic silent copper cooler, of een volcano 7+ voldoen ruimschoots en kosten rond de 27 euro max.
Hieronder tenslotte de volcano 7+
4e238481b011cc95ace01336f2879050.jpg

PS: Koop nooit van die copper orb coolers! Is wel mooi en koelt aardig (minder goed dan de volcano 7+) maar ze maken meer lawaai dan een jet...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan