koeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

gekky29

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
16 jan 2004
had de pc wegebracht vanwege te hete videokaart moet daar over nog de uitslag krijgen
ze hebben nml de fabriekant gemaild
nu mijn vraag ik heb twee fans achter
nu bleek dat er een naar binnen blaasde
icon_eek.gif

nu is dat gefixt nu wordt de pc iets warmes van binnen hoe kan dat :confused:

:) Dat er 1 naar binnen blaast en 1 naar buiten is alleen maar goed voor de lucht circulatie, niks geks dus

je moet ervoor zorgen dat je een goede airflow in je kast hebt.....laat eens een koeler naar buiten blazen aan de achterkant en sluit die andere helemaal niet aan....kijk eens wat er dan met de temperatuur gebeurt

Beste principe is eigenlijk een fan in het front van je kast die verse lucht naar binnen zuigt (onderin) en achter weer een fan die de warme lucht naar buiten trekt (bovenin).
Op die manier krijg je een goed en natuurlijk airflow door je hele kast, en heb je de best mogelijke koeling met zo weinig mogelijk fans en lawaai.

Heb je de tips uit deze topic nog nagelopen?
ATI Radeon 9800 XT temp <--klik.

Dan bedoel ik met name, wat Maestro12 en ik je aangaven, wat de airflow van je kast betreft.

allemaal geprobeerd het gekke is dat ie ook rond de 70 graden is als de kast gewoon open staat :8-0:

Tja als je de klep eraf haalt zijn je ventilatoren niet meer effectief dus dat is logisch:confused:

Wat word er eigenlijk warm?
Je zegt jouw pc, maar wat versta je daaronder?
Ik kijk bij de mijne eigenlijk alleen maar naar de temperaturen van de processor, moederbord, videokaart en eventueel de harde schijven.
Natuurijk als al die componenten eenmaal gekoeld zijn dat de lucht in de pc, of de lucht die uit je pc komt dan warm is.

de videokaart wordt 72 graden
de rest is ok
dit ging over hoe het kan dat als er achter twee fans zitten en een blaast naar binnen en een naar buiten dat de pc iets heter wordt

Dat is vrij logisch.
Je moet een lijn trekken tussen de twee ventilators, dat is het gebied wat verse lucht krijgt.
In jouw geval zitten ze vlak bij elkaar, waardoor de lucht er als het ware ingeblazen word, maar ook gelijk weer weggezogen. Op die manier krijgt niks in jouw hele kast dan ook maar verse lucht, en dus word alles warmer, omdat het niet gekoeld word.

Beste systeem is gewoon zoals ik hiervoor al zei.
Fan onder in je front van de kast die de lucht naar binnen zuigt, en boven aan de achterkant weer een fan die de warme lucht naar buiten blaast.
Zo word eigenlijk het grootst mogelijke deel van je kast gekoeld, en aangezien warme lucht opstijgd, zal het je airflow alleen nog maar verbeteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan