Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Welk onderdeel wordt warm, de cpu, of de voeding, of de harde schijf, de videokaart of is het soms de gehele kast. 2e vraag: hoe warm is warm? en hoe meet u dat? 3e vraag wat voor een koeling zit er nu in?
Ik neem aan dat we over een PC praten (en niet een laptop, want bij eenlaptop is de veroorzaker meestal opgehoopte stof)?
Handwarm is voor een voeding niet echt warm hoor. Zo'n 50 tot 60 graden is niet ongewoon voor een voeding bij zwaar gebruik, bijv. bij het gamen.
Wat van invloed kan zijn is de luchtstroom. Als alle warme lucht die van de videokaart en/of de CPU komt zo de voeding ingeblazen wordt, dan krijgt die voeding het wel wat moeilijk.
Gebruikelijk is om een case-fan voor de invoer van lucht van buiten aan de voorkant onder in de kast te plaatsen en een fan achterin de kast voor de afvoer van de warme lucht.
Met name op overclock web sites zijn nog wel eens voorbeelden van optimale koeling van kasten te vinden.
[offtopic] Daar zou ik wel eens foto's van willen zien, misschien handig voor de casemodders onder ons.Wat ik bijvoorbeeld in mijn PC gedaan heb is een paar schotjes geplaatst om er voor te zorgen dat de luchtstroom loopt zoals ik dat graag wil en een schot naast de videokaart om te voorkomen dat er "uitstraling"-warmte naar de CPU gaat (dat scheelde zo'n 5 graden bij de CPU-temperatuur.
In principe kan je dat zelf doen, zolang je maar voorzichtig bent en natuurlijk wel weet wat je aan het doen bent.
Wat ik bijvoorbeeld in mijn PC gedaan heb is een paar schotjes geplaatst om er voor te zorgen dat de luchtstroom loopt zoals ik dat graag wil en een schot naast de videokaart om te voorkomen dat er "uitstraling"-warmte naar de CPU gaat (dat scheelde zo'n 5 graden bij de CPU-temperatuur.
Een videokaart kan warmer worden dan je processor. Je moet denken met zwaar gamen aan temperaturen boven de 70 graden. Zeker als de koeling een beetje van stof voorzien is.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.