Koeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

Windows78

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2010
Hallo,
Ik heb een vraagje omtrent mij koeling/ kast.
Aangezien ik een mooie kast heb, en die ik van de week opnieuw in zwart gespoten Cooler Master Centurion 532, zit ik toch met een probleem.
Ik ben bang dat mijn pc met de huidige koeling niet gaat overleven.
Ik heb nu 2 fans. Een intake fan draaiend op 1100 á 1120 RPM. Deze kan wel veel innemen maar word belemmerd door 2 hardschijven 120 MM
Een outtake fan die op 1280 draait 80 MM en die de warmte van de proc. koeler afvoerd.
Heb een Intel core 2 DUO @ 3.43 GHZ (overgeklokt) temps zijn: 46 graden idle en 62 Load (speel dan Crysis 2)
Heeft het nut als ik de outtake fan ga vergrootten naar 120 mm en de 80 mm naar de zijkant verplaats die daar vers lucht verzorgd? Of nog beter gezegd: hoe kan ik meer koeling bieden aan de pc? Wel 1 ding voor alle mensen die mij een nieuwe kast laten zien. Dat feest gaat niet door, want ik heb geen zin in alles overplaatsen en Windows Weer opnieuw te installeren! Als ik het goed heb.

Groetjes,

Windows 78

Ik heb bij de videokaart een intake 80mm, achterin 120mm en voorin 90mm. Aan de zijkant heb ik nog een 60mm fan. De temps zijn zeer laag, dus ja, het zou helpen als je aan de zijkant een fan hebt ja.

Hm ja, maar ik heb geen schroefgaten meer.
En is dat waar, dat je windows opnieuw moet installeren als je alles in dezelfde kast plaats?

neej niet dat ik weet je hebt alleen alle hardware in een nieuw jasje gestoken wat heeft windows daar mee te maken?

Maar ik hoor zo vaak dat je windows opnieuw moet installeren! Google help niet echt veel.

nou als je nieuwe hardware zoals een cpu of moederbord instaleert zou je dat moeten doen.

alleen als je een nieuw moederbord of HDD hebt zul je windows opnieuw moeten installeren

bij een nieuwe cpu hoeft dit niet

Dus ik kan alles overzetten in een nieuwe kast zonder windows opnieuw te installeren?

ja de kast heeft hier niks mee te maken!
het is een omhulsel dat het apparatuur bij elkaar houd meer niet

Maar hoe vinden jullie me huidige kast dan? (CM Centurion 532) Daar kan nog wel wat koeling bij

hoeft niet centurion is opzig al goed kwa airflow
er zit al een hele dikke fan aan de voorkant er kan een fan aan de achterkant geplaatst worden als outtake fan

de kast is goed

denk dat je beter uit bent met een goede water koeler zoals de Corsair H50

Laatst bewerkt:
Goed, ik heb al gekeken ik heb ook een goeie cpu koeler erin zitten dus dat zit wel snor,
heb ook een fan regelaar.

Heb besloten dat ik de Cooler Master CM 690 II Advance ga kopen. Goeie keus denken jullie?

Waarom wil je zo graag betere koeling dan?
62 graden op load is gewoon normaal.

Wat je in je eerste post zei, achter van 80 naa 120 en eentje in de zeikant zal het ook al verbeteren

die kast is perfect

als hij nog hoger wil OC'en is een goede airflow wal aanteraden opzig is die centurion ook prima
er zal wel een verbetering zijn maar veel zul je er niet van merken

Nee, ik wil namelijk me airflow verhogen.
En me andere kast is verkocht dus ik moet wel een nieuwe.

en wat is je budget voor een nieuwe kast?
er zijn wel een aantal kasten van goede kwaliteit te vinden, met uitstekende airflow mogelijkheden

Ik heb de advance II besteld en ik heb wel een card reader, maar die gebruik ik toch niet meer.

EDIT: Advanced is binnen. Alles werkt topie temps liggen 4 graden lager. Met name van me voeding, van 80 graden naar, 40 graden, oeff wat een verschil

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan