koelingsproblemen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Locolost

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2001
Hallo iedereen,

Kan iemand mij helpen?

Wanneer ik mijn laptop( toshiba satelite 911) te zwaar belast, loopt de temp op tot 75°c.

Is er een progr om te chekken of mijn ventilatoren het nog wel doen en zoja, wat kan ik doen om de koeling te vergroten?

alvast bedankt voor de reactie.

Groeten

Loco i am lost

hallo andré en co,

Wel ,

wanneer ik speedfan run krijg ik een indicatie 0 toeren/min van mijn ventilatoren.

Bestaat er een andere manier om te zien of deze wel werken?

tx

loco

Geplaatst door Locolost
wanneer ik speedfan run krijg ik een indicatie 0 toeren/min van mijn ventilatoren.

Bestaat er een andere manier om te zien of deze wel werken?
Het moederbord van je laptop ondersteund kennelijk geen rpm weergave.
Kan je niet horen of de fan het doet?
Maak anders de laptop open en kijk of de fan vrij van stof is.

Ik hoor de fan draaien en de temp blijft op een gem van +-35°c bij gewoon gebruik van de laptop.

Alleen als ik een dvd wil copiëren of een film wil bekijken,schiet de temp de hoogte in : 65°c.

Bestaat er niets om de koeling te verhogen?

tx
loco

Laptops hebben een vrij kleine behuizing, vandaar dat ze snel heet worden onder belasting.

Bij mij @ stage is dat ook zo.

Zolang het apparaat niet vast loopt hoef je je nergens druk om te maken.

dat is het em net,

na +-2 a 3 uur zware belasting valt ie gewoon uit.

zeer vervelend

Is een andere ventilator een oplossing?

tx

loco

Geplaatst door Locolost
Ik hoor de fan draaien en de temp blijft op een gem van +-35°c bij gewoon gebruik van de laptop.

Alleen als ik een dvd wil copiëren of een film wil bekijken,schiet de temp de hoogte in : 65°c.

Bestaat er niets om de koeling te verhogen?

tx
loco

Dit is een vrij normale temperatuur hoor, wanneer ik een dvd brand op mijn gewone pc kan de temperatuur wel eens oplopen tot zo'n 75 graden. Temperatuur kan, tenminste bij mijn AMD 2200+ 95 graden aan voordat hij overlijd. Dus jouw 65 graden is echt nog niet om je zorgen om te maken.

65° graden is veel te hoog
probleem aan de bron aan pakken gewoon nieuwe koeler erin dat zou ik doen althans

je kan ook in je bios de graden wat hoger zet maar zou ik niet doen

de mijne haalt met moeite de 50° is wel geen laptop natuurlijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan