Koelpast op pinnetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

xamirz

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2005
Ik was bezig met schoon maken van mijn pc. Helaas is beetje koelpasta gekomen op de pinnentjes van de processor op de moederbord?
Kan dit voor problemen zorgen als ik de pc aan zet?

Je maakte de pc schoon, en je haalde de processor eruit? en nu zit er koelpasta in de socket??

Snap het niet helemaal :D zou je iets duidelijker kunnen zijn?

[EDIT] stukje vergeten :P, koelpasta zorgt ervoor dat de warmte van je cpu beter geleid met de heatsink. ik kan zo niet zien waar het zit maar zet de pc voorlopig nog niet zomaar aan. heb je een foto?[/edit]

Laatst bewerkt:
Pinnetjes, voorzichtig schoonmaken voordat je de processor terug in de socket plaatst.

Heel, HEEL HEEL voorzichtig proberen schoon te maken is het enige wat ik je kan vertellen.

waarom haalde je de cpu UIT de socket als ik vragen mag?

Heel, HEEL HEEL voorzichtig proberen schoon te maken is het enige wat ik je kan vertellen.

waarom haalde je de cpu UIT de socket als ik vragen mag?

Nou ik had het in de socket moeten laten. Maar de pc zat enorm onder de stof en ik heb alles eruit gehaald om schoon te maken.

Schoon maken gaat lastig. Pinnetjes zijn scherp en het lukt niet met wattestafje of doekje. Enig idee??

Een dun naaldje werkt wel. Of uitspuiten met een comressor.

Zeker NOOIT maar dan ook NOOIT met een compressor in de pc gaan!

vaak zit er nog water in! en al weet je zeker van niet is het nog altijd beter om gewoon een spray-can te halen voor een euro of 10!

Hallo

Zeker NOOIT maar dan ook NOOIT met een compressor in de pc gaan!

vaak zit er nog water in! en al weet je zeker van niet is het nog altijd beter om gewoon een spray-can te halen voor een euro of 10!

Persoonlijk ben ik hier niet mee akkoord.

Een compressor dien je regelmatig te ontwateren. (standaard onderhoud)

De paar microscopische water/oliedruppletjes die dan nog resteren in de uitstromende lucht doen geen schade.

Een "spray-can" kan nooit de benodigde luchtdruk/airflow halen die nodig is om een p.c./laptop grondig zuiver te maken.

De meeste van deze luchtdrukflesjes dien je ook rechtop te gebruiken of er komt vloeibare lucht uit gespoten.

Deze flesjes zijn ideaal om een lens van een fototoestel of een p.s.p. scherm zuiver te blazen. (blazen met de mond is even efficient)

Om welke koelpasta gaat het hier ???

De witte , of grijze ???

Sommige thermisch geleidende pasta's (grijze kleur) zijn elektrisch geleidend.

Wasbenzine lost de meeste van deze pasta's echter volledig op.

Je kunt proberen om de c.p.u. connector zuiver te maken hiermee.

Een spuitbus "brake cleaner" bevat wasbenzine , beschadigt het motherboard niet.

Peter

Even ter verduidelijking: een compressor, daar bedoel ik geen ding mee, die 20 bar doet. een PC met een compressor uitspuiten gaat prima. Doe het zeer regelmatig, en nog nooit iets gemold.

Laatst bewerkt:
Daar zijn we het dan over oneens :D

Ikzelf zou nooit bij mezelf of bij een ander een pc/laptop schoonmaken met een compressor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan