koelpasta of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

verstraeten

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2004
Berichten
243
hoi

ik heb gister mij een nieuwe proccesor gaan halen een pentium 4 3.2 GHz.
maar er zit geen koelpasta bij.
moet ik er gaan halen of is dit niet nodig, want ik heb op internet ergens gelezen dat er op de proccesor een sticker zit wat als koelpasta dient.

alvast bedankt
 
Ik heb ergens gelezen dat een koelsticker alleen bedoeld is voor kleiner processors.
Koelpasta werkt beter (zit zilver in) en gezien jou snelle Pentium zou ik geen risico nemen en kiezen voor een maximale warmte overdracht.
 
Welke koeler cooler gebruik je ?
Werd hij er niet bijgeleverd.
 
Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en er koelpasta op doen. Liever een paar euro aan koelpasta dan je cpu die doorbrand...(er zal wel thermische beveiliging op zitten maar toch.
 
Will-Well zei:
Welke koeler cooler gebruik je ?
Werd hij er niet bijgeleverd.

koeler cooler??
wat bedoel je daar mee.

en word de pasta er normaal dan niet bijgeleverd??
 
ik heb juist mijn koeler eens bekeken en volgens mij zit er al een soort pasta op.
het is een redelijk dikke grijze laag die ik er kan afkrabben als het moet.
zou dit de koelpasta zijn??
 
Stomme naam, eigenlijk, koelpasta, dat spul koelt helemaal niet.:eek:

Het is alleen bedoeld om de oneffenheden tussen heatsink en koelblok te neutraliseren, en de warmte overdracht te bevorderen.

En daar is die grijze smurrie op je koelblok ook voor bedoeld, druk die zo veel mohelijk aan, zodat deze zo dun mogelijk wordt.
 
Laatst bewerkt:
Met een cooler bedoel ik de ventilator die op de processor komt waartussen de koelpasta komt. Deze dient om de warmte beter over te brengen (geleiden) tussen deze 2.
Die grijze laag is je koelpaste en die kun je maar 1 keer gebruiken.
Dus de oude goed verwijderen, zit er op de nieuwe CPU (processor) al koelpasta vanuit de fabriek aangebracht (dit is wel gebruikelijk).
 
het is een nieuwe cpu dus is de koelpasta al aangebracht ja.

dus ben ik ver genoeg.
bedankt
 
zit er op de nieuwe CPU (processor) al koelpasta vanuit de fabriek aangebracht (dit is wel gebruikelijk).

dit geld alleen voor de boxed versie (dus proc.+vent) heb je alleen een proc. zal er geen pasta of sticker opzitten!!!!

(voor zover ik weet verkopen wij geen losse processors met al pasta)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan