koelpasta Pentium4?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dick Borstlap

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Onlangs een Pentium4 gekocht, boxed versie.
Er zat geen koelpasta in de doos!

Daarna, voor ander moederbord een nieuwe Socket478 heatsink gekocht. Daar zat wel koelpasta bij.

Heeft die Pentium4 nu wel of geen koelpasta nodig?

Op het koelblok van de "boxed versie" zit een mooie laag, was bij mij in ieder geval wel zo.

Het oppervlak van mijn koelblok was 'slechts' prachtig gepolijst.

Je zou toch zeggen dat als er koelpasta nodig zou zijn het in de doos gezeten had(?).

Raar, een druppeltje pasta kan geen kwaad nee. Gebruik je die andere pasta toch, je hebt echt heel weinig nodig.

Ik zou er altijd koelpasta op doen ja. Je hebt ongeveer de hoeveelheid van een rijstkorrel nodig, meer niet. Deze heel gelijkmatig over de core smeren (bijvoorbeeld met een pasje).

Zat er geen zwart thermal pad op je boxed cooler dan?

Hmm vreemd idd, meestal zit er al laagje op, of wat pasta bij, meschien zijn ze het vergeten :)

Geplaatst door Steve
Zat er geen zwart thermal pad op je boxed cooler dan?

Nee, ik heb mijn blik nog uitvoerig door het doosje laten gaan. Er zat niets in en het oppervlak van de cooler was prachtig blank gepolijst.

Ik heb nog niet alsnog die koelpasta aangebracht maar wel eens gekeken naar de temperatuur van de CPU en die is 38°.

Dat is netjes. De koelpasta heeft maar 1 doel, luchtspleetjes tussen CPU en koelblok opvullen.

Aha, dit is nuttige informatie.
Als je twee gepolijste oppervlakten hebt zijn er geen luchtspleetjes, zou je zeggen, dus heb je die pasta niet nodig.

Ook al is ie nog zo goed gepolijst, er blijven altijd microscopisch kleine groefjes, die je soms met het blote oog niet kan zien. Daar is nou net die pasta voor.

Groeten,

Bas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan