Koelt Laptop niet goed, helemaal niet zelfs?

• Onderwerp starter Onderwerp starter JTF2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JTF2

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2014
Hallo,

ik heb sinds een tijdje dat mijn laptop heel erg heet word (ook als me computer niks uitvoert)
tijdens het gamen bijv Skyrim of een wat oudere game Mount and Blade valt me laptop uit bij Skyrim na 15-30 min, bij Mount and blade 2-4 of helemaal niet.
Ik weet de meeste laptops zijn niet bedoeld voor gamen die van mij ook niet, maar een jaar geleden of langer kon ik BF3 Crysis 2 Skyrim gewoon spelen natuurlijk wel met wat lagere instellingen en de nieuwste drivers, maar die 3 games kon ik dan als ik wou de hele dag door spelen bijv van 12 uur s'middags tot 6 uur s'avonds laptop veel koelen en veel lawaai maar daar wende je wel aan... maar daar is het probleem nu me laptop koelt niet hard meer, je weet wel dat de ventilator hard gaat blazen net of er een vliegtuig land, dat hoor ik niet meer ik hoor me laptop alleen maar zacht draaien terwijl een zware game draai.
Ik heb al mijn laptop schoon gemaakt stof er uit gehaalt enzo,
niewste drivers voor Videokaart.
BIOS update.
update voor andere dingen geluid enzo, en ook een verhoging voor me laptop dus ik zet er iets onder zodat er lucht onderuit kan.
in het begin werkte het wel maar nu niet, ik heb het gevoel of het erger wordt, ik weet het is zomer maar s'avonds rond een uur of 12-2 is het op mijn kamer al flink afgekoeld, dan heb ik er ook last van.
Bureau heb ik al leeggemaakt, geen verschril.
Heb al mijn temperaturen al gemeten met Everest, kon alleen maar de temperatuur zien van me HDD is 41 graden, is volgens mij best wel warm voor een laptop die alleen maar en bericht typt en Everest open heeft staan.
Ik heb een beetje lopen nadenken wat zou het kunnen zijn? een virus die dit veroorzaakt? Fout met software die de Koeler aanstuurt?
Stof denk ik niet heb al schoongemaakt.
Zou het dan misschien liggen aan de game? Ik denk het niet me laptop word ook warm als ik niks doe of een berichtje typ zoals nu, en zoals ik hier boven al ergens zei een jaar geleden kon ik die zware games wel spelen zonder moeite de hele dag door.

Systeem:
i3- 2350M
Geforce 610M

Dit was het wel ongeveer,

Bedankt alvast :)

Kijk maar eens met SpeedFan wat de temperaturen zijn en met hoeveel RPM de CPU-koeler draait: Klikkerdeklik! Maak er een screenshot van. SpeedFan kan ook in de achtergrond draaien en monitoren hoe hard de CPU-koeler blijft draaien. Dit logt ie tussen de 15 en 30 minuten. Kijk onder het tabje charts voor een grafiekje.

Dat is inderdaad veelste warm voor wanneer de CPU niets doet. Kun je de ventilator wel horen draaien? Ik ben namelijk bang dat ie stuk is.

Probeer met dit programmaatje te kijken of die wel een fansnelheid aangeeft: klikkerdeklik!

Ik zou graag het merk + typenummer van de laptop willen weten.

sorry was niet duidelijk geweest Net was een toevallig een game aan het spelen Arma 2 maar, ik stuur straks wel ff een een foto als me laptop is afgekoeld met de temperaturen.
Merk: Acer
Type: 5750G

Maar zoals ik al zei in me 1e bericht hij koelt wel, maar doet niet zijn best laat ik maar zeggen.
Bij de meeste laptops/computer als het te warm is hoor je de ventilator "Brullen" net of er een vliegtuig land, maar de mijne doet dat niet.
Lijkt wel of dit gabbel ding lui is ofzo.

Laatst bewerkt:
Ik lees hier op het Engelse Acer-forum dat het een gebruikelijk probleem is met de 5750G: klikkerdeklik!

Verder zou ik geen oplossing weten, aangezien het een fout is van Acer. Als je nog garantie hebt, raad ik je aan deze te claimen:thumb:!

Oke bedankt, ik heb al een niet te beste ervaring met Acer, moederbord doorgebrand omdat de ventilator niet goed koelde, dit is de laatste keer dat ik een Acer haal maarja dat is mijn probleem, ja ik ga zeker kijken of ik me garantie heb!
als nog bedankt :)

Bassie is er misschien ook een programma om je fan sneller te laten draaien? of zitten daar veel risico's aan vast?

Die zijn er zeker. In dat topic op het Acer-forum hiero: klikkerdeklik! Speciaal ontworpen voor het probleem dat jij hebt en ook in dat topic wordt gemeld.

Er zitten inderdaad risico's aan. Wanneer het programma niet goed afgesteld is en de fan niet genoeg koeling levert voor de apparatuur, kan apparatuur beschadigen. Maar dat kan nu ook, want nu doet ie het ook niet goed:(.

Zitten de fans/koelblokken niet vol stof? Heb je daar al naar gekeken?

Ik was ff een paar dagen op vakantie, maaarr ik heb een programma gedownload die FanController heet, dat programma is speciaal bedoeld Acer 5750G en een paar andere serie's binnen Acer, dit programma werkt wel goed, ik kan me snelheid van me fan erom hoog gooien, dus sneller laten draaien.
Dit programma is echt bedoeld voor Acer 5750G en andere bepaalde serie's, als je een een Asus hebt bijv, dan kan je gedag zeggen tegen je fan.
Maar echt bedankt voor die reactie's! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan