koelventilator behuizing steken

Status
Niet open voor verdere reacties.

denbosse

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2008
heyz

men pa zen pc( 4 jaar oud ofzo, xp prof sp 2) staat altijd maar te blazen en er steekt ook geen pc behuizing fan in.. enkel op cpu( AMD semperon 1800 ofzo),videokaart(maakt meeste geluid), voeding(280watt denk ik, er staat 180+ 100).. gelukkig :p
wordt niet gebruikt voor spellen.. maar staat soms wel hele dag aan...

nu de voeding haalt 66 graden gewoon en onder wat meer prestaties, rippen enzo 68 °

Pc is ooit is kapot gegaan(overhitting) en door bevriend iemand nieuwe ecu moederbord enzo ingestoken..

nu zou ik vanachter een fan wille steken is maar 10 euro ofzo bij alternate.. maar voor de grote hoe moet ik meten tussen 2 horizontale en verticale gaatje voor de bevestigingsvijsjes..?
en voor het aansluiten op moederbord staat een wit 3 pins rechts onder met ( sfan1 erop) is deze daarvoor? dat deze geregeld wordt of continu zal blazen..
is maar paar watt ofzo kan toch geen effect op voeding hebben??

grtzzz

Goedemorgen,

1 ) Tussen de gaten gemeten horizontaal is de 80mm fan 70 mm dus zal de 120 mm fan wel 110 mm zijn.
2 ) En die aansluiting op het moederbord zal de fan regelen.
3 ) Zal weinig invloed op je voeding hebben.
En wil je weten wat er precies zich in de pc bevind kan je hier mee te weten komen:
http://www.cpuid.com/pcwizard.php

Modag

Goedemorgen,

1 ) Tussen de gaten gemeten horizontaal is de 80mm fan 70 mm dus zal de 120 mm fan wel 110 mm zijn.
2 ) En die aansluiting op het moederbord zal de fan regelen.
3 ) Zal weinig invloed op je voeding hebben.
En wil je weten wat er precies zich in de pc bevind kan je hier mee te weten komen:
http://www.cpuid.com/pcwizard.php

Modag

thx voor de respons :)
de temp enzo is gezien via pcwizard al:thumb: sinds jullie dit paar weken geleden eens aanbevolen heb ik het op elke pc dat ik aankan al opgezet :D

waar kan ik dan met pcwizard zien van men moederbord aansluiting voor fan..

vind de ventilator meten enkel ambetant omdat je bij alternate zo 10 verschillende maten hebt, soms met maar paar milimeter verschil en dan past het wss niet :p
extra goed opletten met het meten :p

wat mij ook opvalt is dat de ventilator van de voeding continu blaast op volle snelheid

cpu zit rond 34c° dus goed :)

ok heb even gemeten maar nu heb ik 2 lengtes 70mm en 80 mm:rolleyes:

moet je meten van de 2 uiterste buitenkanten van de vijsopeningen = 80mm
of meten van centraal van het gaatje tot het andere gaatje midden hiervan = 70 mm

thyyy:thumb:

ok heb even gemeten maar nu heb ik 2 lengtes 70mm en 80 mm:rolleyes:

moet je meten van de 2 uiterste buitenkanten van de vijsopeningen = 80mm
of meten van centraal van het gaatje tot het andere gaatje midden hiervan = 70 mm

thyyy:thumb:

Je moet van gaatje tot gaatje meten dus Bijv. het bovenste gaatje rechts tot het onderste gaatje rechts, nooit van midden tot een gatje aan de buitenkant dus je moet een 80 MM fan halen dat weet ik zeker maar als je slim bent doe je een fan achterin de pc en een voorin dan heb je perfecte airflow en kan er niks misgaan

Groetjes Stephan

ja zou idd beter zijn voor en achter maar ik heb maar 1 aansluiting voor de fan voeding, molex 3pin stekker ofzo

wat is het beste dan denk je?? enkel achteraan die naar buiten blaast
of voor die naar binnen/ buiten blaast

ja zou idd beter zijn voor en achter maar ik heb maar 1 aansluiting voor de fan voeding, molex 3pin stekker ofzo

wat is het beste dan denk je?? enkel achteraan die naar buiten blaast
of voor die naar binnen/ buiten blaast

dan denk ik naar buiten maar je krijgt soms als je een fan koopt van een beetje goed merk krijg je er een soort verloopstekkertje bij dat je dan zo'n fan op je molex kan aansluiten kreeg ik in iedergeval wel bij mijn Cooler Master Fan met blauwe ledjes dus als je dan twee fans koopt doe je er een op je moederbord en de ander dan op de molex van je voeding dan is het pas elkker ik heb dat ook en na 5 uur een stress test op mijn PC te hebben gedaan kwam ik niet hoger dan 48.C/49.C maar ik heb thuis nog een fan liggen ik weet niet waar je woont maar woon je dicht in de buurt wil ik hem gerust opsturen of komen brengen hij heeft maar een week gelopen omdat ik daarna een blauwe led fan heb gehaald. ik hoor het wel Groetjes Stephan

hmm heel lief maar ik ben van belgie, antwerpen..

zou bij alternate dan 1/ 2 gaan halen rij er elke week 2 keer langs en maar 8 min rijden van bij mij.
enig idee welke ventilator zou lukken ( goedkoop mogelijk) is toch maar voor zen oud pctje, zodat dit mss wat stiller wordt gewoon..

hmm heel lief maar ik ben van belgie, antwerpen..

zou bij alternate dan 1/ 2 gaan halen rij er elke week 2 keer langs en maar 8 min rijden van bij mij.
enig idee welke ventilator zou lukken ( goedkoop mogelijk) is toch maar voor zen oud pctje, zodat dit mss wat stiller wordt gewoon..

oohja antwerpen ga ik nie helemaal naar toe fietsen das beetje veel moeite. maar ik heb een led fan van coolermaster voor 7 euro en een gewone van coolermaster voor 5 euro en die werken goed alleen als je ze alletwee erin zet zul je merken dat de PC wat meer herrie maakt maar egt heel erg is het niet Groetjes Stephan

idd dat is wat ver om te fietsen :p

ook mss handig om te weten dat de pc in een "pcmeubelkast" staat, achteraan is deze toe buiten een klein rond gat achteraan voor kabels... achteraan zit er wel nog een 20cm tussen de kast en pc, en 5cm langs elke zijkant en bovenaan ook nog een 20 cm..

vooraan zit onderaan plaats voor een ventilator en achteraan ongeveer in het midden

grtzz

Laatst bewerkt:
idd dat is wat ver om te fietsen :p

ook mss handig om te weten dat de pc in een "pcmeubelkast" staat, achteraan is deze toe buiten een klein rond gat achteraan voor kabels... achteraan zit er wel nog een 20cm tussen de kast en pc, en 5cm langs elke zijkant en bovenaan ook nog een 20 cm..

vooraan zit onderaan plaats voor een ventilator en achteraan ongeveer in het midden

grtzz

nou dan is het tog nog wel goed om op beide plaatsen een fan te zetten alleen de plek achteraan waar de fan zit is die ongeveer op dezelfde hoogte van waar het gat zit voor de kabels anders weet ik niet of het zoveel zin heeft want dan kun je beter alleen en fan voorin zetten Groetjes Stephan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan