Koffie over laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

DonPalla

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2011
Beste heren/dames,

Ik zat gisteren achter mijn laptop en wilde iets uit mijn lade pakken, en stootte daarbij mijn koffie om. Een redelijke hoeveelheid. Wilde mn laptop gelijk uitzetten en op zn kop zetten, maar voor dat mn vingers de knop bereikte, viel mn laptop uit zichzelf al uit. Heb meteen de accu eruit gehaald en op zn kop laten drogen, uurtje later toetsenbord losgemaakt en een btje gefohnd binnenin. Nu staat hij nog steeds te drogen, maar zelfs al stop ik de oplader erin, geeft hij geen enkel signaal of lichtje dat er stroom op staat of wat dan ook.

Het enige wat ik wil weten: Kan ik er hier zeker van zijn dat mijn laptop (qua prijs) onherstelbare schade heeft opgelopen, of is er nog een kans dat na een aantal dagen drogen het nog goed kan komen (dit vooral omdat hij uit zichzelf uitsprong en er dus wel bijna kortsluiting moet zijn geweest) ??

Bvd,

DonPalla

die is dus naar de eeuwige jacht velden
is niks meer mee te doen ,heeft kortsluiting gemaakt

Hallo

De enige goede oplossing was geweest , om de laptop onmiddelijk met luchtdruk (compressor) droog te blazen.

Desnoods de laptop gedeeltelijk demonteren.

Indien deze volledig droog is , de laptop volledig laten uitdrogen in een oven. (30 > 35°C)

Haardroger escapades en te vroegtijdig de laptop onder spanning zetten , zijn niet gezond.

Je zou nu uiteraard eens kunnen proberen of de aangehaalde tips nog helpen , maar eerlijk gezegd , vrees ik dat het exit laptop is.

Kun je eens voor de volledighed van dit verhaal merk/typenr vermelden van uw "mijn laptop" ??

Peter

Haha, tja, laat ik nou net geen compressor in de buurt hebben gehad. Staat helaas niet altijd op m'n kamer, maar bedankt voor de tip. Het is een Acer Aspire 6930G.

Edit. Dat onder spanning zetten was een dag later, na 24 uur op de zolder bij de verwarming te hebben gestaan, for what it's worth....

Laatst bewerkt:
Offtopic:gelukkig is het je oudere laptop en niet een nieuwe die je laatst evt zou willen kopen.Vervelend blijft het natuurlijk wel.Deze had je laten maken?

Haha ja klopt, het werd uiteindelijk 149 euro, dat vond ik nog net kunnen. Maarja, blijkbaar was het een grapje van boven en moest ik em wel vervangen ofzo :S! Maar goed, nu kan ik dus alsnog op zoek naar een nieuwe. Het lijkt wel afgesproken werk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan