• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kollomen samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

feint

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2008
Ik heb een lijst met gegevens. hierin staan een kleine 6000 namen

nu heb ik de namen opgedeeld in voornaam tussenvoegsel achternaam. nu moet ik deze kollom samenvoegen.
nu heb ik gevonden dat het met
=B1 & " " & C1 & " " & D1
kan maar dit doet die dus alleen voor de 1ste rij.. is er een manier dat die dit automatisch doet voor alle 6000 kollomen?

alvast bedankt

office versie. 2000

nu heb ik de namen opgedeeld in voornaam tussenvoegsel achternaam. nu moet ik deze kollom samenvoegen.
kan maar dit doet die dus alleen voor de 1ste rij.. is er een manier dat die dit automatisch doet voor alle 6000 kollomen?

alvast bedankt

office versie. 2000

Kopieer die formule, en plak ze voor de overige 5999 cellen.

Als je wil kan je die formules omzetten in waarden via Kopiëren, en vervolgens Bewerken > Plakken Speciaal > Waarden. Dan ben je van de formules vanaf.

Wigi

Ik heb geprobeert wat je zei maar er zit echter geen optie van "Waarden" tussen

Zal wel totaal iets fout doen gezien mijn kennis met excel zeer klein is.

Maar als ik de code kopieer naar andere velden dan komt er hetzelfde de staan als regel 1. wat voor zichzelf spreekt natuurlijk. en om die code voor 6000 regels te gaan aanpassen is niet echt makkelijk..

Als ik die code kopieer en ik wil plakken speciaal doen dan krijg ik een ander scherm als wat jij bedoelt. maar als ik een leeg veld kopieer krijg ik wel het scherm dat jij bedoelt.. misschien iets te maken met office 2000? of ik doe natuurlijk iets fout:rolleyes:

alvast bedankt voor je snelle reacties

Je mag het bestand wel mailen (zie link hieronder), dan krijg je hem kant-en-klaar weer terug, inclusief instructie hoe je het voor elkaar krijgt.

Ok alvast bedankt voor je hulp. stuur maar terug naar email waarvan het afkomstig is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan