• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolom A en B op alfabet plaatsen waarbij de A kolom bepalend is.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dump

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2003
Berichten
464
Hoi Allen.
Als simpele gebruiker heb ik in Exel (open office) mijn foto's van vlinders geplaatst en de A kolom op alfabetische volgorde gezet. Zo kan ik tijdens het fotograferen snel controleren of ik hem al heb want dat kan ik allemaal natuurlijk niet onthouden.

In kolom B heb ik, later pas, aantekeningen erbij gezet (d, zou duidelijker kunnen en g, zou groter kunnen) mocht ik ze weer tegen komen.

Maar deze kolom B moet wel meegaan bij het alfabetiseren met de soort die er voor staat. Anders gaat het niet goed.
En dat verschuiven gaat nu gebeuren mocht ik het gaan doen met de kennis die ik nu heb.

Dus. Hoe laat ik de B kolom meegaan met de daarbij behorende A kolom, waarbij de A kolom bepalend is.

Groetjes, Dump.
 

Bijlagen

  • Vlinders 7Juli.ods
    13,2 KB · Weergaven: 18
dat kun je doen door beide kolommen te selecteren voordat je gaat sorteren op kolom A. dan wordt kolom meegeselecteerd. over het algemeen waarschuwt excel als je niet alle kolommen van een (logisch) bereik sorteert en vraagt je dan of je de selectie wilt uitbreiden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan