• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kolom A oplopend, kolom b filter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjoerd28

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2011
Ik heb een lijst met klantnummer en een lijst met orders.
Elke klant heeft zijn eigen nummer en kan dus onder 1 klantnummer meerdere orders hebben. Een order kan een herhaalorder zijn en dus dezelfde ordercode meekrijgen.

In kolom A staat een lijst klantnummers, in kolom B een lijst ordernummers

het kan voorkomen dat Klant X meerdere dezelfde orders heeft gehad. Deze staan dan onder elkaar.
Graag zou ik willen filteren dat zichtbaar wordt welke klant dezelfde orders plaatst.

nu:
kolom A: kolom b:
klant X order 3223
klant X order 3223
Klant X order 5689
klant Y order 3223
klant Y order 8978
klant Z order 4287

ik wil dan de klanten onder elkaar hebben waarbij bijvoorbeeld alleen order 3223 is aangevraagd. En zichtbaar hoe vaak dit is voorgekomen?
gewenst resultaat:

kolom A: kolom b:
klant X order 3223
klant X order 3223
klant Y order 3223

alvast bedankt

welke versie van office gebruik je? Deze functionaliteit is standaard beschikbaar vanuit sort:

2007: ribbon gegevens: sorteren op kolom "A", niveau toevoegen knop, vervolgens sorteren op kolom "B"

omdraaien voor het tweede scenario

het probleem is nog niet opgelost.

hij sorteert nu alle klantnummers oplopend onder elkaar, en de ordernummers oplopend per klant... maar daar moet nog een filter in komen.
Zodat ik alleen de klantnummers onder elkaar zie staan waar order 3223 meerdere keren is uitgevoerd. En alle andere ordernummers bij de klanten hoef ik niet te zien. Tevens hoef ik de klanten niet te zien waar order 3223 niet is geweest.

De "filter" knop zit ernaast. autofilter op die twee kolommen, in het pulldownlijstje 3223 selecteren. klaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan