Kolom andere tabel overnemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nielsie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 apr 2011
Goedemorgen,

Nieuw op dit forum en heb al goed gezocht naar een antwoord alvorens u lastig te vallen. Bij voorbaat dank voor het lezen!

Ik heb voor het gemak 2 tabellen:

tblClusters
C_ID
C_NW
C_Naam
C_BO_ID

tblBO
BO_ID
BO_NW
BO_Naam

De gegevens heb ik vanuit excel in txt bestandjes laten opslaan en vervolgens geimporteerd. Nu wil ik dat in tblClusters de kolom BO_ID wordt toegevoegd opdat deze de kolom C_BO_ID vormt. Moet dit middels een selectiequery of dien ik van te voren het excel bestand voor te bereiden met autonummering? In principe is het gewoon nr. 1 t/m 733. Kan C_BO_ID echter geen autonummering geven in Access daar de sleutel: C_ID al autonummering bevat. Dit alles vindt plaats in access 2003.

Bedankt,

Niels

Laatst bewerkt:
Je kunt alleen met een bijwerkquery het veld C_BO_ID vullen als je een overeenkomend gegeven hebt op basis waarvan je het juiste BO_ID kunt vullen. Anders wordt het handwerk.... Ik zou de twee tabellen dus wel aan elkaar koppelen in het scherm <Relaties>, zodat je daar geen verkeerde waarden voor kunt gebruiken. Op een formulier fClusters kun je dan een Keuzelijst (met invoervak) maken op basis van de tbl tblBO, zodat je nieuwe combinaties makkelijker kunt maken. Als je een tabel kunt maken (importeren vanuit Excel) met daarin zowel de Clusternaam als de BO_Naam, dan kun je op basis van de clusternaam dus een bijwerkquery laten uitvoeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan