• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kolom automatisch laten kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

paeshamer

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2012
Hoe kun je in Excel een bepaalde kolom automatisch laten kleuren als je een bepaalde waarde invult? Ik gebruik Excel Microsoft Office 2003 SP3 voor de aanleg van een kleine database; wanneer ik in kolom N de waarde DZH typ, kleur ik de hele voorgaande rij geel. Wanneer ik in kolom N de waarde DIJG typ, kleur ik de hele voorgaande rij groen. Dit om in 1 oogopslag de verschillen te kunnen zijn in de rijen. Overige waarden die ik in kolom N typ behoeven dan geen opvulling. Kan dit automatisch? Dus dat die cel in de N-kolom automatisch geel kleurt als ik DZH typ?

Bedoel je zoiets???

Bekijk bijlage 145469

Gemaakt met voorwaardelijke opmaak. Zie in bestand naar voorwaardelijke opmaak > regels beheren. Anders ff googlen onder voorwaardelijke opmaak.

Succes...

Laatst bewerkt:
ja ik heb het nu met enige aanpassingen klaar gekregn; had nog wat moeite omdat ik het werkblad ook wou delen omdat iedereen erin moet kunnen wijzigen gelijktijdig maar alles is gelukt. Super bedankt!!

Ik heb dit nu kunnen toepassen met 3 waarde; DIJG, DZH en DNN maar moet nu een 4e doen; DON. Ik heb bij voorwaardelijke opmaak echter maar de mogelijkheid om er 3 op te geven als ik het goed zie :(

Welke Excel werk je mee?

Mij lukt het namelijk wel, zie bestand.

m.i. werkt nu DIJG niet meer; ik zie ook in het formule-overizcht bij voorwaardelijk opmaak maar 3 formuleregels en daar staat DIJG niet bij

Maar met welke Excel werk je... als je met 2003 of eerder werkt lees onderstaande;

De opdracht Voorwaardelijk Opmaak, heeft een enorme sprong voorwaarts gemaakt in de versie 2007 van Excel. Zowel in het gebruik, als in de opmaak.
Waar we in eerdere versies van Excel beperkt waren tot maximum 3 regels in de voorwaardelijke opmaak, zijn er nu geen limieten meer.
Klikken op de knop "Voorwaardelijke Opmaak" ontvouwt een menu met verschillende opties.

Bron: gratiscursusexcel.be.

Ik weet niet of hier een andere oplossing voor is in VBA en anders zou ik me office pakket upgraden...

Oei, wij hebben inderdaad Office2003 maar binnenkort komt er een migratie, mss dat we kunnen meeliften naar een nieuwere Office... :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan