• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolom bepalen via logische test

Status
Niet open voor verdere reacties.

davivos

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2010
Hi,

Na veel zoeken kom ik toch maar weer terug bij het oude vertrouwde forum op de hoop dat iemand me kan helpen ;)

we willen graag gaan tellen hoe vaak een klant bedient dient te worden op de tijd lijn en hoeveel klanten er dan precies op welke dag vallen.
De case:

een klant heeft een frequentie van bedienen. bijvoorbeeld 1 x in de 2 weken op de maandag.
De eerst volgende keer dat we er naartoe moeten is 16 okt. (volgende route datum)

Hoe kan ik op basis van deze datum excel laten berekenen dat we er 30 okt weer naartoe moeten indien de dagen als kolom fungeren?

Ik heb een voorbeeld bestandje toegevoegd.

Gr Dave

Bijlagen

Zet deze formule eens in N2 en dan doortrekken naar rechts en naar beneden.
PHP:
=ALS(REST(N$1-$B2;7*$D2)=0;"x";"")

Ik heb e.e.a. beetje gewijzigd. Op basis van startdatum en frequentieweken wordt nu het schema automatisch ingevuld en met VO opgemaakt. Schema begint bij datum van vandaag en stopt 31 dagen daarna. De eerste kolom geeft aan wanneer het volgende bezoek gepland staat. Bekijk maar eens...

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan