• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kolom doorzoeken / wegschrijven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lensen

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2006
Hallo,

Ik wil graag van een excel werkblad:

- een cel selecteren
- kolom doorzoeken op waarde van geselecteerde cel
- rijen die "waar" zijn wegschrijven naar een (nieuw excel) bestand

met nul ervaring van excel maar wel enige ervaring met VB6 vraag ik me af of er iemand is die een voorbeeldje voor me heeft om bovenstaand uit te voeren ?

Lensen,
Dat kan al met een heel eenvoudige formule. Stel dat er in kolom A de gegevens staan in kolom B zet je de volgende formule. (In B 1 de formule zetten en met de vulgreep naar beneden slepen) In C 1 zet je de waarde waarop je wilt zoeken. Het resultaat kun je filteren en naar en ander blad kopiëren.
=ALS(A1=C$1;WAAR;ONWAAR)
Wil je het zo niet doen dan moet er een oplossing in VBA komen. Geef in dat geveal meer info.

Ik zou voor een oplossing met de Autofilter gaan, al dan niet geprogrammeerd.

CorVerm / Wigi:
Ik denk dat dit het beste kan met VBA maar dan komen er de volgende vragen op mij af:

1. hoe selecteer ik een cel
2. hoe doorzoek ik in een kolom naar dezelfde waarde als in de (1) geselecteerde cel
3. hoe schrijf ik de rijen waarin deze waarde(n) voorkomen weg naar een bestand

(Duidelijk is dat ik dat allemaal beter zelf kan uitzoeken (leren), maar mijn ervaring is dat je beter met een voorbeeldje verder kunt gaan stoeien dan beginnen met programmeren en na lange tijd tot de conclusie moet komen dat het allemaal veel simpeler zou kunnen....)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan