• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolom excel invullen met gegevensvalidatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rinsewest

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2015
Hallo,

Wie kan mij helpen met het aanvullen van spreadsheet met gegevensvalidatie.

In de kolom "voldoende" wil ik het indicator teken "V" toevoegen (voor het getal) als het getal gelijk is en/of groter dan het getal
in de kolom "gedaan".

Anders:

In de kolom "voldoende" wil ik het indicator teken "X" toevoegen (voor het getal) als het getal kleiner is dan het getal
in de kolom "gedaan". Bijvoorbeeld het getal is "2" en er is nog niet voldaan aan het totaal.

Anders:

In de kolom "voldoende" wil ik het indicator teken "!" toevoegen (voor het getal) als het getal "0" is in de kolom "gedaan"

Graag jullie reactie.

Rinse

Bijlagen

maak het je makkelijk: voeg een kolom in voor kolom voldoende en zet daar je formule in om tot je resultaat te komen.
emil

Hallo Emil,

Daar heb ik ook al aan gedacht en is ook prima.
Volgens mij moet het met een voorwaardelijke opmaak, maar dat is me niet gelukt.

Graag wat hulp.

MvGr
Rinse

Voorwaardelijke opmaak met pictogrammen is alleen mogelijk op basis van de waarden in de eigen kolom, dus zeg maar in de hulpkolom zoals voorgesteld door Emil. Nu hangt het ook van de Excel versie af hoe flexibel je kunt zijn met de pictogrammen. Dus: voor welke Excel-versie moet het werken?

Hallo Marcel.

We werken met Excel 2013.

Graag je reactie.

MvGr
Rinse

Hallo,

Heel erg bedankt voor de hulp.

Ik zou nog een kleine aanpassing wensen.

Bijvoorbeeld:

Te doen Gedaan
1 1 "V" teken
2 (of meer) 1 "!" teken
1 0 "X" teken

Zou je dit nog kunnen aanpassen.

MvGr
Rinse

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan