Help.
Ben al een tijdje bezig met het volgende probleem:
In VBA heb ik de naam 'Regelnummer' kunnen koppelen aan een door de gebruiker in te vullen regel in EXCEL (bijvoorbeeld regel 5).
Nu wil ik dat VBA in één cel van een bereik [D1
10] (bijvoorbeeld cel D5 (op regel 5)) een WAARDE invult.
De code die nu alleen werkt is:
Worksheets(1).Range("D" + CStr(Regelnummer)).Value = WAARDE
d.m.v. deze code wordt in cel D5 de WAARDE ingevuld.
Echter wanneer ik nu een kolom toevoeg in EXCEL voor de D-kolom. (waardoor D --> E wordt) klopt bovenstaande code niet meer (deze moet ik nu wijzigen in E, oftewel ik ben dan verplicht om de volledige VBA-code te doorlopen om kolom D in kolom E te veranderen. Om dit de voorkomen en op te lossen heb ik het volgende bedacht:
In EXCEL heb ik een bereik [D1
10] gedefineerd met naam 'Omschrijving'. Wanneer ik nu een kolom voor de D-kolom invoeg veranderd EXCEL de gedefineerde naam naar de E-kolom.
De code zou nu moeten zijn:
Worksheets(1).Range(Omschrijving + CStr(Regelnummer)).Value = WAARDE
Mara nu geeft hij aan dat 'Omschrijving' leeg is. En hij vult dus geen waarde in.
Wie kan mij hierin helpen of aangeven hoe ik VBA zover kan krijgen dat hij een gedefineerde naam, zoals 'Omschrijving', kan zien als een kolom ?????
Ben al een tijdje bezig met het volgende probleem:

In VBA heb ik de naam 'Regelnummer' kunnen koppelen aan een door de gebruiker in te vullen regel in EXCEL (bijvoorbeeld regel 5).
Nu wil ik dat VBA in één cel van een bereik [D1

De code die nu alleen werkt is:
Worksheets(1).Range("D" + CStr(Regelnummer)).Value = WAARDE
d.m.v. deze code wordt in cel D5 de WAARDE ingevuld.
Echter wanneer ik nu een kolom toevoeg in EXCEL voor de D-kolom. (waardoor D --> E wordt) klopt bovenstaande code niet meer (deze moet ik nu wijzigen in E, oftewel ik ben dan verplicht om de volledige VBA-code te doorlopen om kolom D in kolom E te veranderen. Om dit de voorkomen en op te lossen heb ik het volgende bedacht:
In EXCEL heb ik een bereik [D1

De code zou nu moeten zijn:
Worksheets(1).Range(Omschrijving + CStr(Regelnummer)).Value = WAARDE
Mara nu geeft hij aan dat 'Omschrijving' leeg is. En hij vult dus geen waarde in.
Wie kan mij hierin helpen of aangeven hoe ik VBA zover kan krijgen dat hij een gedefineerde naam, zoals 'Omschrijving', kan zien als een kolom ?????