• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kolom met hyperlink excel door kopieren naar ander nieuw extern excel bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

emja

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jan 2012
Berichten
4
Hallo,

Ik maak een bronbestand (bronbestand R&D.xlsx) waarin door mij gegevens ingevuld gaan worden.

Voor een collega van mij maak ik een bestand (EKT.xlsx) waarin de eerste 3 kolommen van mijn bronbestand weergegeven moeten worden. Daarnaast kan hij aan dit bestand zelf nog kolommen toevoegen.

In kolom B van bronbestand R&D.xlsx staat een hyperlink die verwijst naar een bestand, in dit voorbeeld naar een ander excel bestand, maar het kan ook word of pdf bestand zijn.
De hyperlink van kolom B uit bronbestand R&D.xlsx moet ook weergegeven worden in kolom B van bestand EKT.xlsx

In kolom B van bestand EKT heb ik ingevuld ='[Bronbestand R&D.xlsx]blad 1'!B1. Hij geeft nu het resultaat weer van de hyperlink in cel B1 van het bronbestand R&D.xlsx dat is MLT1. Maar de hyperlink werkt niet meer. Het is de bedoeling dat mijn collega vanuit bestand EKT.xlsx de hyperlink ook kan volgen/aanklikken.
En dat wanneer ik in het bronbestand R&D.xlsx een nieuwe hyperlink toevoeg deze automatische door gekopieerd wordt naar EKT.xlsx.

Voor kolom A en C is het automatische door kopiëren al wel gelukt. Als ik in bronbestand R&D.xlsx nog niets heb ingevuld geeft hij en EKT.xlsx resultaat 0 weer, dat is prima.

Kan iemand mij helpen hoe ik kolom B uit bronbestand R&D.xlsx door gekopieerd krijg naar EKT.xlsx zodat de hyperlink nog werkt? zie ook de bijlagen die zijn toegevoegd.
Bekijk bijlage Bronbestand R&D.xlsxBekijk bijlage EKT.xlsx

Alvast bedankt voor de hulp!
 
Bv.
Code:
=HYPERLINK("http:\\"& '[Bronbestand R&D.xlsx]Blad1'!$B$1;'[Bronbestand R&D.xlsx]Blad1'!$B$1)
 
Dag emja !

Dit lijkt te werken:

Veronderstel dat het bestand waar de hyperlink naartoe wijst D:\z\8.01\Target.txt is.
In de cel B1 in bronbestand R&D.xlsx staat als formule: =HYPERLINK("D:\z\8.01\Target.txt")
In de cel B1 van EKT.xlsx staat als formule: =HYPERLINK('[Bronbestand R&D.xlsx]Blad1'!$B$1)

Als je in bronbestand R&D.xlsx verwijst naar een ander doelbestand, dan wordt de overeenkomstige hyperlink in EKT.xlsx aangepast.

Zie screenshot.

Grtz,
MDN111.
 

Bijlagen

  • screenshot.jpg
    screenshot.jpg
    98 KB · Weergaven: 58
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan