• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolom met samengevoegde rijen filteren

• Onderwerp starter Onderwerp starter TonRo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

TonRo

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2005
Hallo,

Ik heb een tabel met verschillende kolommen.
Hier is een kolom bij waar bijvoorbeeld 8 rijen samengevoegd zijn en waar een item instaat.
In de volgende kolom staan dan bijv. 8 rijen waar gegevens staan die behoren bij het item in de samengevoegde rijen ervoor.
In de gehele tabel komt het item vaker voor alleen bestrijkt het niet altijd 8 rijen, het kunnen er bijv, ook 6 zijn.

Nu is mijn vraag, hoe kan ik filteren op de kolom met de samengevoegde rijen en dat de andere rijen in de volgende kolom dan ook zichtbaar blijven.
Bij mij is alleen de eerste rij zichtbaar en de volgende niet.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Gr. TonRo

Hallo TonRo

Heeft iemand jou ooit verteld dat samengevoegde cellen moeten vermeden worden.
Net omwille van problemen zoals je nu meemaakt...

Dag heren,

Allereerst, wildcards weet ik niet wat hiermee bedoeld wordt en waar ik die in kan stellen ofzo.

En wat betreft Wigi, hoe zou ik dan rijen bij elkaar kunnen houden zonder samenvoegen.

Gr TonRo

TonRo,

plaats eens een voorbeeldbestand (uiteraard zonder "gevoelige" gegevens)

Hallo,

hier is een voorbeeld bestand. Wanneer ik op de 1e kolom filter en kies voor in dit geval stroom dan krijg ik in de volgende kolom alleen
reden 1 en oorzaak 1 te zien, de andere vallen weg.

Ik wil eigenlijk alle redenen en oorzaken blijven zien en dus eigelijk gekoppeld aan de samengevoegde cel .

Ik heb eeb voorbeeld bestand bijgevoegd

Gr

TonRo

Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx

TonRo,

bedankt voor het voorbeeldje.
Hoe komt dit overzicht tot stand, en waarom wordt er gebruik gemaakt van samengevoegde cellen?
Als bij het tot stand komen van dit overzicht geen samengevoegde cellen worden gebruikt, heb je ook geen probleem zie blad 2 voor een mogelijke oplossing

Bijlagen

Hallo Haije,

Dit begint er al aardig op te lijken.

Allereerst de vraag hoe je het gedaan hebt en dan nog de vraag of het mogelijk is de leesbare cel zoveel mogelijk in het midden te krijgen.

Alvast bedankt voor de gedane moeite.

Gr.

TonRo

TonRo,

wat ik gedaan heb is het volgende:
de samengevoegde cel vervangen door losse cellen met allemaal dezelfde tekst als in de samengevoegde cel.
Daarna op die kolom (C) voorwaardelijk opmaak toegepast > zie het lint > tab Start
Daarmee ingesteld dat een tekst in wit wordt weergegeven als die exact gelijk is aan de tekst in de bovenliggende cel.

Het is m.i. (helaas?) niet mogelijk om de zichtbare tekst automatisch in het midden te krijgen

Hallo Haije,

sorry voor de late reactie. ik heb het nu gedeeltelijk opgelost door rijen te groeperen.

Wanneer ik verschillende groepen weg klik krijg ik de opmaak zoals ik het te zien wil hebbe, alleen is het wat bewerkelijker.

Mogelijk dat er nog iemand een andere oplossing weet die minde bewerkelijk is en hetzelfde resultaat geeft.

Mvrgr.

TonRo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan