• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolom naar ander werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

okedesiree

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2012
Goedemorgen,

Graag zou ik iets in mijn Excel bestand willen maken waarvan ik totaal niet weet of het wel mogelijk is:

De 'Kolom A' en 'Kolom B' uit 'sheet 1' zou ik graag willen verplaatsen naar de kolom A en B van een andere sheet. Gewoon kopiëren en plakken zou je zeggen, maar ik zou ook graag willen dat wanneer ik in sheet 1 een wijziging aanbreng in de betreffende kolom (wanneer ik een extra regel aanmaak bijv.) dit automatisch aangepast wordt naar de andere sheet. Een soort permanente verwijzing dus. Weet iemand toevallig of dit mogelijk is?

Het hoeft overigens niet vice versa. In de andere sheet zal ik nooit extra dingen toevoegen; uitsluitend in sheet 1.

(Ik gebruik Excel 2003.)

Alvast heel erg bedankt!

Desiree

Rechtsklikkerdeklikken->Kopieeren->plakken speciaal->koppeling plakken

Het uitbreiden van kolommen zal op zich niet worden meegenomen naar sheet 2, maar wanneer je een kolom hebt van zeg even 20 regels, maar je kopieerd er 30, dan kun je in de 10 lege regels uiteraard nog wel gegevens invullen die meegenomen worden naar sheet 2...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan