• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost kolom naast draaitabel

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

gsateljee

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2017
Ziet iemand een mogelijkheid om een kolom naast een draaitabel te plaatsen , die "meebeweegt " met het in-en uitvouwen van de velden en rijen in de draaitabel ?

in voorbeeld : draaitabel met afdelingen en namen , en totaal .
In kolom E wordt gevraagd om naast de totaallijn van de afdeling , manueel een begroot cijfer in te geven .
Bij in en uitvouwen van de afdeling, blijft de ingevulde cel in kolom E steeds op dezelfde rij staat in plaats van naast de betreffende totaallijn.
Omwille van grootte en privacy van de gegevenstabel moet ik vermijden dat er manueel in de gegevenstabel wordt ingevoerd.
(en indien enigszins mogelijk zonder al te veel vba instructies)

benieuwd naar jullie inspiratie.
mvg,

Bijlagen

er wordt aan de afdelingsverantwoordelijken gevraagd om daar hun begroot cijfer voor volgend jaar in te vullen . Maar tergelijkertijd krijgen zij de info vanuit de draaitabel aangeleverd, om het actuele na te zien, en de info te gebruiken om hun cijfer op te maken .

Dit zou kunnen werken, en was ik ook al opgekomen maar :
Omwille van grootte en privacy van de gegevenstabel moet ik vermijden dat er manueel in de gegevenstabel wordt ingevoerd.
Dus is jammer genoeg niet echt optie.

Of zo? Met power query.
In de tabel op "Blad3" kan onder de kolomkop "begroot" naar hartenlust ingevuld worden.
Ook de andere 2 kolommen zijn te wijzigen maar als je op verversen klik springt alles wat in deze kolommen zijn gewijzigd naar het origineel welke gegevens worden gehaald uit tabblad "data".
Kijk eens of dit al een beetje in de buurt komt?

Bijlagen

dit komt idd al ergens.
Het lijkt me dat je de redenering omdraait : ipv invullen naast de tabel, zet je de tabel naast het ingevulde .
Is het ook mogelijk om de onderliggende niveaus van de afdelingen te zien dan ?

Hoe pakte je dit precies aan via de power query ?

Dan krijg je zoiets.
Voor de personen die het aantal uren bij 'begroot' moeten invullen, is het de bedoeling dat ze dit doen in de groene cel in de kolom 'begroot'. Misschien is dat nog te beveiligen.
Dit instructiefilmpje heb ik als leidraad genomen.
Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.

Bijlagen

Terug
Bovenaan Onderaan