• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolom niet sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

SeringZH

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2017
Is het mogelijk om een kolom niet mee te sorteren in excel werkblad? . Deze kolom heeft een opvolgend nummer en die wil ik los van de andere kolommen houden.

Voor mij zou het helpen als je een voorbeeldje bijvoegt

Als het de eerste of laatste kolom is die niet mee gesorteerd hoeft te worden, zet je er een lege kolom achter of voor.

JanBG

Het gaat over een adressenbestand, en dat wordt gesorteerd op Achternaam, Voorletter, enz.
Als ik dat sorteer dan gaan uiteraard de nummers mee. En dat is juist niet mijn bedoeling en vraag ik me af of die kolom buiten de sortering kan blijven en de nummers gewoon blijven staan in z'n kolom

Als het puur om een soort van Index regelnummer gaat, dan zou je er ook voor kunnen kiezen om dat nummer te laten genereren door de functie ROW() (of RIJ() in het Nederlands). Misschien nog even een -1 oid aan de functie koppelen om echt met index 1 te beginnen als je tabel op regel 2 start. Maar zo kan je de kolommen wel aangesloten houden. 't Is maar een optie. ;)

Nummer is in 1 keer door getrokken tot 300, dus dat is geen probleem.
Bedankt voor het mee denken

SeringZH

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan