Mwassenburg
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 15 jan 2010
Ik ben bezig met een excelbestand waarop ik op het eerste werkblad een stuk management informatie wil gaan weergeven en op het tweede werkblad door een collega ingehuurde medewerkers bij wil laten houden. Het excel-bestand is bijgevoegd.
Het lukt mij nu om op het eerste tabblad in een cel uit te laten rekenen hoeveel medewerkers er op de dag vandaag in dienst zijn, ofwel de datum zich bevindt voor de einddatum uit werkblad 2.
Nu wil ik een opsplitsing maken op basis van B en W en een opsplitsing op basis van Warenhuis en Supermarkt. Dit moet waarschijnlijk hetzelfde zijn.
Weet iemand hoe ik aan onderstaande formule kan toevoegen dat alleen de regels gepakt worden voor de optelling waarin "warenhuis" staat in kolom A? Of moet ik hiervoor een andere formule gebruiken?
=AANTAL.ALS('Supermarkt & Warenhuis'!D9
956;">="&A2)
Als ik dit weet kan ik dit ook voor andere splitsingen doorvoeren.
Alvast bedankt voor uw hulp!
Het lukt mij nu om op het eerste tabblad in een cel uit te laten rekenen hoeveel medewerkers er op de dag vandaag in dienst zijn, ofwel de datum zich bevindt voor de einddatum uit werkblad 2.
Nu wil ik een opsplitsing maken op basis van B en W en een opsplitsing op basis van Warenhuis en Supermarkt. Dit moet waarschijnlijk hetzelfde zijn.
Weet iemand hoe ik aan onderstaande formule kan toevoegen dat alleen de regels gepakt worden voor de optelling waarin "warenhuis" staat in kolom A? Of moet ik hiervoor een andere formule gebruiken?
=AANTAL.ALS('Supermarkt & Warenhuis'!D9

Als ik dit weet kan ik dit ook voor andere splitsingen doorvoeren.
Alvast bedankt voor uw hulp!