• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolom sorteren

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ebru
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ebru

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2011
Hey allemaal,

Ik heb een vraagje over het sorteren binnen de kolommen. Ik heb ongeveer 25 bestanden waarvan ik 1 (ingekort) als bijlage zal toevoegen. Kolom E (genaamd as1) wilde ik sorteren dmv data-sort-ascending maar toen besefte ik me dat de bijhorende data namelijk kolom C natuurlijk niet gekoppeld mee gesorteerd wordt. Het probleem is dat ik kolom C wel aan kolom E gekoppeld is (zie de tijden die erbij zijn weergegeven). De overige kolommen zijn niet van belang.

Mijn vraag is dus of iemand enig idee heeft hoe ik Kolom E in oplopende volgorde kan sorteren waarbij de bijhorende data in kolom C mee wil 'schuiven'.

Liefs, Ebru

Bijlagen

Ebru,

Je selecteer de inhoud van de 3 kolommen en laat hem op kolom E Aangepast sorteren.
Ik heb niet in je bestandje gekeken.

Laatst bewerkt:
Hoe? Als ik meerdere kolommen selecteer en wil sorteren dan krijg ik de melding dat deze functie niet toegepast kan worden op meerdere selecties.

Je moet de inhoud van de kolommen C-D en E selecteren en dan met aangepast sorteren - sorteren op kolom E
Je kunt niet kolom C en E selecteren zonder kolom D, dan komt inderdaad een fout melding.
Anders moet je een kolom invoegen naast C en E kopieren en daar plaatsen en dan sorteren, en naderhand terug plaatsen.

Hoe doe je aangepast sorteren? Ik heb kolom C,D en E geselecteerd, data, sort geklikt maar dan zie ik de zelfde foutmelding (meerdere selecties niet mogelijk).
Ook wanneer ik C en E naast elkaar kopieer en vervolgens sorteer lukt dit niet.

obv je voorbeeldbestand uit post #1:

selecteer C2:E666
klik op Data > Sorteren

stel in dat je selectie een veldnamenrij heeft en dat je wilt sorteren op as-1

Ik doe vast iets belachelijks verkeerd, want ik krijg nogmaals deze melding: the command you chose cannot be performed with multiple selections.
Select a single range and click the command again.

Ik doe vast iets belachelijks verkeerd, want ik krijg nogmaals deze melding: the command you chose cannot be performed with multiple selections.
Select a single range and click the command again.

probeer het eens in de bijlage die je in #1 hebt gepost

Ebru,

Kun je eens beschrijven welke handelingen je uitvoert bij het selecteren van bijvoorbeeld bereik C2:E666. De foutmelding "multiple selections" lijkt erop te wijzen dat je daar in de fout gaat.

Ik heb nu alles selecteren gekozen, hierbij krijg ik geen foutmelding. Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan