• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kolom splitsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Samantha V

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2007
Ik heb een bestand in excel gekopieërd. Nu staan daar postcode en woonplaats in 1 kolom. Ik wil deze graag splitsen in 2 kolommen.
Hoe kan ik dat in 1 keer doen voor ong. 2000 adressen.

Alles selecteren, en naar Data > Tekst naar kolommen, gaan.

Bedankt Wigi.

Mijn vorige collega heeft ook soms postcode met de 2 letters (in ned hebben ook ook letters bij de postcode) aan elkaar staan.
Bestaat daar ook een code voor? Om dat te splitsen?

Wigi, mag ik een persoonlijke vraag stellen? Is dit jouw werk, vragen beantwoorden voor mensen. Ik ben er overigens heel erg mee geholpen! Ik heb geen cursus excel gehad en moet er nu mee gaan werken op mijn werk, vandaar de vele vragen.

Hoi

Stel je postcode staat in A1 als 7514AD

Gebruik formule

=Links(A1;4) resultaat = 7514

Gebruik formule
=rechts(A1;2) resultaat AD

Wigi, mag ik een persoonlijke vraag stellen? Is dit jouw werk, vragen beantwoorden voor mensen. Ik ben er overigens heel erg mee geholpen! Ik heb geen cursus excel gehad en moet er nu mee gaan werken op mijn werk, vandaar de vele vragen.

(Soms meer dan) vrije tijd + flexibele werkrooster.

Mijn vorige collega heeft ook soms postcode met de 2 letters (in ned hebben ook ook letters bij de postcode) aan elkaar staan.
Bestaat daar ook een code voor? Om dat te splitsen?

Kan met formules, maar ook met Tekst naar kolommen.
Selecteer de kolom. Data, Tekst naar kolommen.
Kies Vaste breedte, klik op volgende.
Klik in het witte venster tussen de cijfers en de letters, er verschijnt een verticale lijn (te verwijderen door er twee keer op te klikken).
Klik op Volgende en als je niets wilt aanpassen aan de gegevenstypen of bestemming druk op Voltooien.

Kan met formules, maar ook met Tekst naar kolommen.
Selecteer de kolom. Data, Tekst naar kolommen.
Kies Vaste breedte, klik op volgende.
Klik in het witte venster tussen de cijfers en de letters, er verschijnt een verticale lijn (te verwijderen door er twee keer op te klikken).
Klik op Volgende en als je niets wilt aanpassen aan de gegevenstypen of bestemming druk op Voltooien.

Ook dit ga ik proberen, bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan