• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolom splitsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rotterdam010

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2008
Ik heb een excel bestand met daarin al mijn contactpersonen met adressen, telefoonnummers, e-mailadressen maar ook een kolom met de eigenschap van deze persoon. Wanneer personen meerdere eigenschappen hebben staan deze in dezelfde cel.

Dus als iemand alleen de eigenschap "Koper" heeft staat er in een cel "Koper"

Maar als iemand ook "Verkoper" is staat er in dezelfde cel:

"Koper"
"Verkoper"

Nu wil ik graag dat elke eigenschap in een andere kolom staat. Dus in Kolom A staat naam, in Kolom B staat telefoonnummer, in Kolom C staat "Koper" en in Kolom D staat "Verkoper"

Wie kan me hiermee helpen?

Heb je tekst naar Kolommen al geprobeerd op het tabblad gegevens? Plaats anders even een voorbeeldbestand.

Lijkt mij een onnozele opzet.

In kolom A zet je de naam, In kolom B het telefoonnummer en in kolom C de eigenschap. Je hebt dan 1 tabel van waaruit je verder kan werken.

Waar zijn de telefoonnummers te vinden? Bestanden kan je gewoon binnen deze site uploaden. Daarnaast is het ook handig om te kijken of de vraag aansluit bij het bestand. Wat totaal niet het geval is.

Om de telefoonnummers gaat het nu even niet. In het voorbeeldbestand gaat het om de meerdere eigenschappen die in 1 cel staan. Ben druk aan het puzzelen met het voorbeeld van SjonR, bedankt daarvoor. De ctrl+j functie kende ik niet (net als dat ik niet wist dat je voorbeelden via de site kan uploaden).

Ik begrijp best dat je als makelaar of taxateur situaties hebt met excel waar je de hulp van de experts op dit forum erg goed kan gebruiken. Waar ik alleen totaal met mijn pet niet bij kan is dat je als makelaar niet begrijpt hoe je met privacy gevoelige gegevens om moet gaan. Vanuit jouw beroep krijg je het vertrouwen van mensen om bepaalde gegevens (bijvoorbeeld inkomen) aan jou over te dragen. Natuurlijk zet je deze gegevens niet openlijk op het internet (mag ik hopen), maar het klakkeloos publiceren van namen en emailadressen van jouw klanten vind ik echt belachelijk.

Ik richt mij nu op jou, maar ik kan mij hier net zo goed richten op een grote groep anderen die geen rekening houden met het begrip privacygevoelige informatie. Voor jou en de vele anderen even ter informatie, per 25 mei 2018 gaat er een nieuwe wetgeving in mbt de privcay. Misschien goed om daar vast rekening mee te houden en je er op voor te bereiden: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/onderwerpen/avg-nieuwe-europese-privacywetgeving/algemene-informatie-avg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan