• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolom "totaal" in draaitabel niet weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clipstra

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2008
Beste,

In het bijgevoegde bestandje, maakt Excel automatisch een optelling welke ik niet wil zien (geen extra nuttige info, neemt ruimte in beslag en staat/leest niet prettig). Het gaat om "totaal 11", "totaal 12 " en "totaal 13". Met rechtermuisknop tabelopties kom ik (voorals nog) niet verder. Ik heb in de draaitabel al een selectie gemaakt dat ik alleen de "0" wil laten terug komen/zien.

Kan iemand mij helpen?

Bijlagen

In F4 gaan staan, RMK > veldinstellingen en daar subtotalen op geen zetten.

Op die manier werkte het niet, maar wel als ik gebruik maak van de buttom draaitabel (welke te voorschijn komt als idd op F4 staat) en dan subtotaal uitvink.. Zie printscreen

Super bedankt!!

Bijlagen

Op die manier werkte het niet, maar wel als ik gebruik maak van de buttom draaitabel (welke te voorschijn komt als idd op F4 staat) en dan subtotaal uitvink.. Zie printscreen

Super bedankt!!

Blij dat het opgelost is. Maar bij mij werkt de methode die ik beschrijf zowel in Excel 2003 als Excel 2007.

Oplossing

Beste,

In het bijgevoegde bestandje, maakt Excel automatisch een optelling welke ik niet wil zien (geen extra nuttige info, neemt ruimte in beslag en staat/leest niet prettig). Het gaat om "totaal 11", "totaal 12 " en "totaal 13". Met rechtermuisknop tabelopties kom ik (voorals nog) niet verder. Ik heb in de draaitabel al een selectie gemaakt dat ik alleen de "0" wil laten terug komen/zien.

Kan iemand mij helpen?

Ga met je muis bovenin kolom "Totaal 12" staan. Schuif net zolang totdat je cursur in een pijltje verandert. Klik met je linker muisknop, waarmee je de totaalkolommen selecteert (de kolommen worden blauw). Klik op de rechter muisknop en selecteer in het menu "verbergen". De totaalkolommen zijn dan weg. Succes!
Ralph

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan