kolom verwijderen in rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Menno van Rijn

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2008
Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een rapport, waarin een formule staat per kolom om een berekening uit te voeren. Dit werkt prima.
Nu is in de tabel een kolom verwijderd, en ik heb deze ook uit het rapport gehaald.

Echter, bij het openen van het rapport vraagt Access de Parameter op de geven van de zojuist verwijderde kolom. Hoe kan dit?

Dank

Dag Menno van Rijn,

Het probleem waar jij mee zit kom ik ook wel eens tegen.
Wat je moet doen is;

-Goed je rapport nakijken of daar geen functies/berekeningen meer staan die je verwijderde gegevens bevatten.

-Onder "lijst met velden" kijken of je daar bij een criterium niet nog een berekening hebt staan met de verwijderde gegevens.

Het laatste is bij mij vaak het geval.

Gr
Snabugje

Beetje vaag om daar een goed antwoord op te kunnen geven. Waar is je rapport op gebaseerd? Ergens moet er nog een verwijzing staan naar de parameter. Misschien handig om hier een voorbeeldje (zonder gevoelige informatie natuurlijk) te plaatsen van de items die met je rapport te maken hebben.

Charles

Het rapport is gebaseerd op de tabel.

Tabel kent de de kolommen A B C D bijvoorbeeld.
Het rapport (geen query's) ken een formule waarbij bepaald wordt of er n.v.t. komt te staan of een percentage.
Nu heb ik kolom B uit het rapport en de tabel verwijderd, maar ik moet nog de parameter opgeven.

De naam van kolom B komt niet in een ander kolom voor.

Als je rapport gebaseerd is op een tabel, dan moet de verwijzing van je parameter ergens uit je rapport vandaan komen. Aangezien je het rapport hier niet hebt geplaatst zul je zelf moeten zoeken waar je de parameter hebt opgevraagd in je rapport (propperties, vba code).

kijk ook eens in ontwerp van je rapport bij beeld, sorteren en groeperen, daar kan een volgorde van de bewuste kolom staan waar je op sorteert, die moet dus ook weg, is je rapport direct afkomstig van de tabel of is dit via queryopbouw gebeurt?

Kijk in de ontwerpweergave van je rapport in de sectie "Details". Daar staan verborgen velden, waaronder 3 velden waarbij de parameter wordt gevraagd:

"Subnet"
"Tijd"
"Trigger alarm"

Deze velden moet je verwijderen.

Charles

Velen malen dank.

Wel bij Details gekeken maar, vergeten dat ik deze helemaal klein heb gemaakt.

Dank voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan