• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolom vullen a.d.h.v. vergelijken/zoeken andere kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bschreurs

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 okt 2017
Dag allemaal.

Ik heb een excel-tabblad met daarin meerdere stuklijsten van (vergelijkbare) machines.
In deze stuklijsten zitten veel dezelfde artikelnummers.

Wij krijgen deze stuklijsten van onze klant aangeleverd (met hierin hun artikelnummers). Deze moeten we in ons systeem invoeren met onze eigen artikelnummers.
Omdat we een artikelnummer van de klant ook maar 1x een eigen nummer willen aanmaken moeten we de bestaande artikelen eruit kunnen filteren e.d.
Deze dubbele artikelen heb ik al rood gemarkeerd met een conditional-formatting.

Maar wat ik nu nog wil is het volgende:

Machine 1: Kolom C => Artikelnummer klant
Machine 1: Kolom F => Artikelnummer van ons handmatig ingevuld

Machine 2: Kolom K=> Artikelnummer klant
Machine 2: Kolom M => Artikelnummer van ons: handmatig ingevuld

Machine 3: Kolom Q=> Artikelnummer klant
Machine 3: Kolom T => Artikelnummer van ons; LEEG

Wat ik graag wil bij machine 3, 4..... is dat het artikelnummer van ons automatisch gevuld wordt a.d.h.v. waardes in kolom C.
Hij moet dus Kolom C met Q vergelijken => Als het "artikelnummer klant" bij die 2 hetzelfde is moet in Kolom T dezelfde waarde overgenomen worden als in F.

Hoop dat de vraag duidelijk is en iemand me kan helpen!
Ik kom er zelf niet aan uit...

Thnx!

Ik heb een excel-tabblad
Welkom hier. Als je zoals je zelf zegt een excel-bestand hebt: plaats dat dan hier, geanonimiseerd en eventueel voorzien van jip-en-janneke gegevens. Geef bij voorkeur ook (handmatig) aan bij een aantal situaties wat voor uitkomsten je verwacht.

Je zal zien dat je dan sneller een geschikt antwoord krijgt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan