• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kolom waarden overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

wacco

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2006
Berichten
229
Hallo,

ik zou graag de waarden in een kolom, en 2 voorafgaande kolommen willen overzetten (kopieren) naar een andere kolom, afhankelijk van een celwaarde.

Het gaat hierbij om data welke in jaar kolommen staat.
Via een combobox kies ik een jaartal (jaartal wordt opgeslagen in cel B1), en de kolom van dat gekozen jaartal en de 2 vooraf gaande jaren zouden dan naar een andere kolom moeten worden overgezet.
Het kiezen van het jaartal kan niet de trigger zijn voor de actie, omdat hierna nog data wordt toegevoegd.
Deze toegevoegde data zal dus ook weer gekopieerd moeten worden, tenminste als deze in 1 van de bewuste kolommen wordt geplaatst.
ik weet niet of dit alles mogelijk is, al hoop ik natuurlijk van wel.

Vraag heeft betrekking op een groter geheel, maar een voorbeeld van wat de bedoeling is bijgevoegd
 

Bijlagen

  • Voorbeeld kolommen overzetten.xlsx
    22,1 KB · Weergaven: 6
Laatst bewerkt:
Zie bijlage.

En met
Code:
=ALS.FOUT(HORIZ.ZOEKEN(AI$6;$C$6:$AC$36;RIJ()-5);"-")
wordt het nog ietsje mooier.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld kolommen overzetten AH.xlsx
    19,4 KB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:
@Ahulpje
Wederom hartelijk bedankt.

Werkt prima, heb alleen wel de combobox moeten vervangen door een gevalideerde cel.
Met combo box werkt het niet goed, ondanks de linkedcell dezelfde is als de gevalideerde cel.
Waarom dit niet werk, begrijp ik niet goed.
Als een keuze in de combobox wordt gekozen, wordt deze waarde in de linkedcell geplaatst.
Vervolgens wordt het horz. zoeken niet uitgevoerd, en in de kolom van het gekozen jaartal (kolom waar de gegevens moeten worden overgenomen) komt #n/b
Doe ik dit met de gevalideerde cel dan wordt dit direct uitgevoerd.
Wat is het verschil ?

Jouw oplossing bijgevoegd, met een combobox
 

Bijlagen

  • Voorbeeld kolommen overzetten AH (2).xlsx
    23,4 KB · Weergaven: 5
Laatst bewerkt:
Ik begreep het ook niet, daarom had ik de combobox dan ook verwijderd.;)
Maar als je in cel AI6 =WAARDE(B1) gebruikt, dan werkt de combobox ook. Ook =B1+0 werkt, het jaartal werd kennelijk als tekst beschouwd.
Kies je een jaar < 2011 dan kun je de #N/B voorkomen door de zoekformule te wijzigen van

=HORIZ.ZOEKEN(AG$6;$C$6:$AC$36;RIJ()-5)
in
=ALS.FOUT(HORIZ.ZOEKEN(AG$6;$C$6:$AC$36;RIJ()-5);"-")
 
Had het geprobeert met B1-0, dat leek te werken.
Maar na veranderingen in gegevens ging dit weer fout.
Optie met +0 lijkt te werken, geen idee waarom -0 dan weer niet werkt:confused:
Natuurlijk weer bedankt voor de snelle reactie.
Ga weer verder, op naar het volgende probleem :)
 
- gebruik nooit samengevoegde cellen.
- stel de optie aantal werkbladen in nieuwe ewrkboek in op 1
- gebruik in de formule gewoon 'index', vanwege de regelmatige opbouw van je tabel.
 

Bijlagen

  • __3kolom.xlsx
    23,7 KB · Weergaven: 6
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan