• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolomen sorteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

remco89

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2008
Hallo,

Ik wil een aantal kolomen sorteren. Als ik de sorteer functie in excel gebruik word de geselecteerde kolom wel goed gesorteerd maar dan komt dat nummer niet meer overeen met de rest van de gegevens. De gegevens achter elk nummer moeten achter dat nummer bijven staan.

Om het een beetje te verduidelijken heb ik een voorbeeld bijgevoegd.

Het liefst zou ik het sorteren starten d.m.v een knop gekoppeld aan een macro maar ik weet niet hoe ik dat moet maken.

Iemand tips?

alvast bedankt:)

Bijlagen

Onderstaande code sorteert de A-kolom.
Code:
    ActiveSheet.Range("A2:D1000").Sort Key1:=ActiveSheet.Range("A2"), Order1:=xlAscending

Eventueel kan je de voorwaardelijke opmaak instellen zodat je steeds om en om grijze en witte cellen hebt.

Kies bij voorwaardelijke opmaak voor Formule - =REST(RIJ();2)=0

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Om bij Excel op een bepaalde kolom te sorteren moet je altijd alle gegevens selecteren. Dus ook de gegevens in andere kolommen.

Vervolgens kun je via Menu data kiezen voor sorteren. En daar kun je dan ook aangeven op basis van welke kolom er gesorteerd moet worden.

Ik ga proberen te doen wat jullie zeggen, k laat wel even weten of het gelukt is:)

bedankt maar weer !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan