• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kolomgetal van laatste waarde in een rij met dubbele waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

RoyMollers

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 aug 2018
Beste lezer,

Mijn probleem lijkt heel simpel, maar toch kom ik er niet uit. Mijn probleem is als volgt:

Bekijk bijlage A1 J1.xlsx

Hier zie je op rij 1 een aantal getallen staan. De laatste in deze rij heeft de waarde 28. Om deze op te zoeken gebruik ik de volgende formule:

=Zoeken(10^307;A1:J10)

Het kolomgetal van deze cel is 9. Hoe kan ik hier echter achter komen met een formule? Het probleem waar ik tegenaan loop is dat de waarde 28 al eens in de reeks voorkomt in kolom F. Met de formule "VERGELIJKEN" kom ik hier nu niet verder, want die zal als kolomgetal 6 geven i.p.v. 9. De formule "KOLOM" gebruiken i.c.m. "ZOEKEN" werkt ook niet. Dat zegt Excel dat hij een probleem gevonden heeft in mijn formule.

Heeft iemand een makkelijke oplossing voor mijn probleem?

Bij voorbaat dank. Gr. Roy

PS Ik weet niet hoe ik de afbeelding groter kan laten zien. Excuses daarvoor.

Bijlagen

• Excel A1;A10.png
    Excel A1;A10.png
    3,1 KB · Weergaven: 37
Laatst bewerkt:
wil je het kolomnummer van de laatst gevulde kolom in een rij of wil je het kolomnummer van de laatste waarde (28) die in een rij staat?

Plaats inderdaad een voorbeeld document want je zegt dat je de laatste kolom wilt weten waar de uitkomst van een berekening staat.
Dan geef je als voorbeeld berekening 10^307 en zegt dan dat je 28 zoekt en daar ben ik de draad kwijt.

Roy welkom hier op het forum

volgende keer graag een excel bestandje sturen ipv een plaatje.

ik ben niet zo goed in typen

aangenomen dat jouw formule in h5 staat dan wordt het zo iets:
=MAX(Rij(A1:A10)*(A1:A10=h5))
het is een matrixformule dus afstuiten met control shift enter.

ps zet de waardes in A1 tm A10 en niet zoals je plaatje A1 tm I1

Laatst bewerkt:
Code:
=zoeken(9,99999999e+307;1:1;kolom(1:1))

Er stonden inderdaad wat foutjes in mijn eerste post. Heb nu een excel bestandje toegevoegd. Was wel bedoeld als A1:J10 zoals in de afbeelding. Ik ga het even proberen met de gestuurde oplossingen van sylvester-ponte en HSV.

Met de matrixformule kwam ik er niet uit. Die van HSV werkt perfect. Ook toepasbaar in het bestand waar ik het voor nodig had. Bedankt voor alle hulp! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan